لینک های دسترسی

Breaking News

اقلیت‌های امریکایی مدیون مبارزات مدنی سیاه‌پوستان اند - محسنی


زینب محسنی، یکتن از کاندیدان حزب دموکرات برای مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده با اشاره به تظاهرات اخیر در ایالات متحده گفته است که اقلیت‌های ساکن در امریکا، به شمول افغان‌ها، بسیاری از آزادی‌های خود را مدیون مبارزات مدنی سیاه‌پوستان اند.

خانم محسنی که امریکایی افغان‌تبار است، در مصاحبه با صدای امریکا گفت که اقلیت‌ها در ایالات متحده باید همبستگی خود را در تامین عدالت به سیاه‌پوستان نشان دهند.

در بیش از یک هفتۀ گذشته، کم و بیش نصف ایالت‌های پنجاه گانۀ امریکا صحنۀ تظاهرات به خاطر درگذشت یک مرد سیاه‌پوست در بازداشت پولیس است که در برخی موارد این تظاهرات با خشونت، تخریب ملکیت‌های عامه و خصوصی و تاراج مغازه‌ها همراه بوده است.

اعتراضات در ایالات متحده پس از آن شروع شد که جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست امریکایی در شهر مینیاپولیس ایالت منیسوتا در بازداشت پولیس درگذشت.

ساعتی پیش از مرگ جورج، یک پولیس سفید پوست در تلاش برای بازداشت وی به ظن استعمال پول جعلی، برای چندین‌ دقیقۀ پیهم زانوی خود را بر گردن وی گذاشته بود و جورج فریاد می‌کشید که نفس کشیده نمی‌تواند. نتایج کالبدشکافی نشان داده است که جورج فلوید در اثر خفگی جان باخته است.

خانم محسنی در این مصاحبه گفته است که نژادپرستی در ایالات متحده ریشهٔ طولانی دارد و باید پالیسی‌های این کشور در سطح حکومت‌های ایالتی و حکومت فدرال تغییر کند.

شرح کامل مصاحبه با خانم محسنی را در پیوند زیر دنبال کنید.

مصاحبه با زینب محسنی
please wait

No media source currently available

0:00 0:06:22 0:00

XS
SM
MD
LG