لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: امریکا به نظم و قانون نیاز دارد


دونالدترمپ، رییس جمهور ایالات متحده می‌گوید که کشورش به نظم و قانون نیاز دارد و مرگ جورج فلوید را حین بازداشت نزد پولیس، یک عمل وحشتناک خوانده است.

آقای ترمپ این اظهارات را در حالی بیان داشته که تظاهرات ناشی از جان باختن یک مرد سیاه‌پوست در بازداشت پولیس، همچنان ادامه دارد.

اعتراضات در ایالات متحده پس از آن شروع شد که جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست امریکایی در شهر مینیاپولیس ایالت منیسوتا در بازداشت پولیس درگذشت.

ساعتی پیش از مرگ جورج، یک پولیس سفید پوست در تلاش برای بازداشت وی به ظن استعمال پول جعلی، برای چندین‌ دقیقۀ پیهم زانوی خود را بر گردن وی گذاشته بود و جورج فریاد می‌کشید که نفس کشیده نمی‌تواند. نتایج کالبدشکافی نشان داده است که جورج فلوید در اثر خفگی جان باخته است.

پس در گسترش تظاهرات که در برخی شهرها توام با خشونت، درزی و تاراج مغازه‌ها بود، آقای ترمپ روز دوشنبه هشدار داد که برای توقف این "عمل تروریستی داخلی" از همه منابع "نظامی و غیرنظامی" فدرال کار خواهد گرفت.

آقای ترمپ چهارشنبه شب (سوم جون) در یک مصاحبه گفت که ایالات متحده به نظم و قانون نیاز دارد، اما نیاز به اعزام اردو برای جلوگیری از آشوب و خشونت در جریان تظاهرات را نفی کرد.

قبل از این مارک اسپر، وزیر دفاع گفته بود که از نیرو های فعال اردو بایست تنها در ضروری‌ترین و وخیم‌ترین مواقع استفاده شود.

ترمپ: امریکا به نظم و قانون نیاز دارد
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:17 0:00

XS
SM
MD
LG