لینک های دسترسی

Breaking News

احتمال حمایت زلمی رسول از نامزدی داکتر عبدالله


آقای رسول در نتایج ابتدایی انتخابات ۷۵۹۵۴۰ رای گرفته است
آقای رسول در نتایج ابتدایی انتخابات ۷۵۹۵۴۰ رای گرفته است

ستاد انتخاباتی زلمی رسول در تصمیم گیری های مقدماتی عزم جانبداری از ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله را نموده است.

طوفان وزیری، یک سخنگوی ستاد انتخاباتی زلمی رسول به رادیو آشنا صدای امریکا گفته است که در صورت رفتن انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دور دو، این ستاد احتمالاً از نامزدی داکتر عبدالله عبدالله حمایت خواهد کرد.

آقای وزیری اما گفت تا حال این تصمیم ستاد آقای رسول نهایی نشده است.

زلمی رسول روز سه شنبه در مراسم تجلیل از سالروز پیروزی مجاهدین از سوی جمعیت اسلامی، در کنار داکتر عبدالله ظاهر گردید اما هیچ خطابه ای ایراد نکرد.

داکتر عبدالله در صحبت با رسانه ها "تماس ها" با برخی از نامزدان ریاست جمهوری، بشمول آقای رسول، را تایید نموده است اما از تشکیل ائتلاف انتخاباتی با نامزد دیگری حرف نزده است.

در نتایج ابتدایی انتخابات که به روز شنبه از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلان گردید، زلمی رسول بیشتر از یازده در صد آرا را از آن خود نموده است. آقای رسول بیشترین رای را از ولایت کندهار گرفته است.

مقام های کمیسیون مستقل انتخابات گفته اند احتمال دارد که انتخابات ریاست جمهوری میان دو نامزد پیشتاز، داکتر عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی، به دور دوم برود. نتایج نهایی انتخابات، پس از بررسی های کمیسیون مستقل شکایات انتخابات، بتاریخ ۲۷ ثور اعلان خواهد شد.
  • 16x9 Image

    محمد نصیر فیاض

    محمد نصیر فیاض بیشتر از ۱۲ سال با رسانه های افغانستان کار کرده است. تمرکز کاری او روی خبرنگاری تحقیقاتی است. محمد نصیر فیاض فارغ از پوهنځی حقوق و علوم سیاسی پوهنتون کابل، سند فراغت حاصل کرده است.
XS
SM
MD
LG