لینک های دسترسی

Breaking News

اوکراین با آلمان و فرانسه قرارداد امنیتی امضا می‌کند 


اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان، امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه و ولادیمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین
اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان، امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه و ولادیمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین

ولادیمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، روز جمعه ۱۶ فبروری (۲۷ دلو) به آلمان و فرانسه سفر می‌کند تا قراردادهای امنیتی را با رهبران این دو کشور امضا کند.

این در حالی است که تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین وارد سومین سال می‌شود.

حکومت آلمان روز پنجشنبه ۱۵ فبروری (۲۶ دلو) گفت که انتظار می‌رود زیلینسکی و اولاف شولتز، صدر اعظم این کشور، قرار داد امنیتی دوجانبه را امضا کنند که تعهدات دراز مدت امنیتی و حمایت از اوکراین را در بر دارد.

در عین حال،‌دفتر امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه، گفته است که زیلینسکی و مکرون شام جمعه در قصرریاست جمهوری این کشور، این قرار داد امنیتی را امضا خواهند کرد.

دفتر مکرون گفته است: "این توافق به دنبال تعهداتی صورت می‌گیرد که در نشست جی-۷ در حاشیهٔ نشست ناتو در ویلینوس در ماه جولای ۲۰۲۳، داده شده بود."

در آن وقت، رهبران ناتو برای پیوستن اوکراین با پیمان اتلانتیک شمالی،‌ زمانی را معین نکرده بودند، اما کشورهای عضو جی-۷، هفت اقتصاد بزرگ جهان، تعهد کردند که به اوکراین حمایت امنیتی دراز مدت فراهم خواهند کرد.

برتانیا در ماه جنوری قرار داد امنیتی را با اوکراین امضا کرد و کیف با سایر کشورها سرگرم مذاکره در این خصوص است.

این توافقات امنیتی، ممکن شامل فراهم آوری تجهیزات نظامی عصری و آموزش به نیروهای امنیتی اوکراینی باشد.

فرانسه از آغاز تهاجم نظامی بر اوکراین در فبروری سال ۲۰۲۲ به اینسو یکی از حامیان عمدهٔ کیف بوده است.

در ماه جنوری، رییس جمهور فرانسه از کشورهای اروپایی خواست تا در صورت پا کشیدن ایالات متحده از کمک با اوکراین، آمادهٔ فراهم آوری کمک به کیف باشند.

با وجود تقاضای جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، مبنی بر تصویب بسته کمکی امریکا به اوکراین، رییس مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده روز گذشته مانع تصویب این لایحه شد.

بایدن بار‌ها گفته است که برای ایستادگی در برابر ''دیکتاتور روسیه، ولادیمیر پوتین'' تصویب این بسته کمکی برای اوکراین یک امر حیاتی است.

اما مایک جانسن، رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده به خبرنگاران گفت که هیچ قصد ندارد که حتا اجازه رای‌گیری را در مورد این لایحه بدهد.

مجلس سنای ایالات متحده اوایل روز سه‌شنبه این لایحه ۹۵ میلیارد دالری را تصویب کرده بود.

گروه

XS
SM
MD
LG