افغانستان نایب‌قهرمان رقابت‌های فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا شد

تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال افغانستان در رقابت قهرمانی جام آسیا در برابر جاپان با نتیجۀ ۳-۱ شکست خورد و نایب‌قهرمان این رقابت‌ها شد.

در نیمۀ نخست این رقابت که با حملات سریع مهاجمان تیم افغانستان همراه بود، ملی‌پوشان این کشور نتوانستند دروازۀ جاپان را باز کنند.

اما در عوض، مهاجمین جاپانی قادر شدند با انجام ضد حملات، دو بار دروازۀ تیم فوتسال افغانستان را باز کنند و نیمۀ نخست را با نتیجۀ ۰-۲ به نفع خودشان پایان دهند.

نیمۀ دوم بازی نیز شاهد حملات رفت و برگشت هر دو تیم بود که می‌توان بیشتر از کارکردگی چشمگیر دروازه بان تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال جاپان یاد کرد.

این دروازه‌بان نوجوان جاپانی، تمام حملات خط تهاجمی افغانستان را خنثا کرد و در قهرمانی تیمش در جام قهرمانی فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا نقش برازنده‌ای بازی کرد.

سومین گول جاپان در دقایق آخر بازی زمانی به ثمر رسید که دروازه‌بان تیم افغانستان نیز برای کمک همبازی هایش گول را رها کرده و به خط حمله پیوسته بود.

پیش از آن، افغانستان یک گل به جاپان زده و در تلاش به ثمر رساندن گول تساوی بود.

اما دروازه‌بان تیم جاپان با استفاده از فرصت و یک ضربه از راه دور، توانست سومین گول را به ثمر برساند.

اما باوجود این شکست، تیم زیر ۲۰ سال فوتسال افغانستان در جریان این رقابت‌ها خوب درخشید و با پیروزی در برابر تیم‌های هانگ کانگ، تایلند و اندونیزیا، برای نخستین بار توانسته بود به دور نهایی این جام راه یابد.

کارکردگی و مدیریت این تیم می‌تواند نوید خوشی برای آیندۀ تیم ملی فوتسال افغانستان باشد و یک تیم کارکشته و میدان دیده‌ای را برای رقابت های آینده در سطح منطقه و فرامنطقه آماده سازد.