شریف: مذاکرات صلح افغانستان به زودی ثمر می دهد

صدر اعظم پاکستان گفته است که مذاکرات صلح افغانستان سرعت بیشتر یافته است

نواز شریف صدر اعظم پاکستان از افزایش همکاری امنیتی میان افغانستان و پاکستان ابراز رضایت کرده و گفته است که سفرهای لوی درستیز آن کشور به افغانستان در این زمینه موثر ثابت شده است.

دفتر صدر اعظم پاکستان با نشر خبرنامه یی نگاشته است که آقای شریف در دیدار با سفیر افغانستان در اسلام آباد گفته است که پس از رویکار آمدن حکومت وحدت ملی در افغانستان، روابط کابل و اسلام آباد از تحول کیفی برخوردار شده است.

صدر اعظم پاکستان در این دیدار در منزلش همچنان ابراز امیدواری کرده است که روند مذاکرات صلح در داخل افغانستان سرعت گرفته و به زودی به نتیجۀ موفقانه خواهد انجامید.

آقای شریف همچنان با ابراز خوشنودی گفته است که نخستین نشست شورای مشترک تجارتی افغانستان – پاکستان در چند هفتۀ آینده برگزار خواهد شد تا توجه سرمایه گذاران خارجی را به هر دو کشور جلب کند.

جانان موسی زی، سفیر افغانستان در اسلام آباد نیز در صفحۀ تویتر خود نگاشته است که صبح دو شنبه دیدار فوق العاده خوب با صدر اعظم پاکستان داشته است.

سفیر افغانستان در اسلام آباد نیز ضمن ستایش از دیدگاه حکومت پاکستان برای همزیستی مسالمت آمیز با همسایگانش، در مورد اتفاق نظر عامۀ افغانستان پیرامون صلح در کشورشان به صدر اعظم پاکستان معلومات داده است.

نواز شریف همچنان توظیف یک مقام مسوول را برای پیگیری روزمره از تطبیق تصامیمی که در جلسات میان وزیران دو کشور اتخاذ می شود منظور کرد. همین گونه مقامی از سوی حکومت افغانستان نیز توظیف خواهد شد.

در این دیدار سفیر افغانستان و صدر اعظم پاکستان در مورد انتقال پروژۀ برق کاسا ۱۰۰۰نیز صحبت کردند. این پروژه برق را از قرغیزستان با عبور از تاجکستان و افغانستان به پاکستان انتقال می دهد.

در چند ماه اخیر روابط افغانستان و پاکستان گرمتر شده است. مقام های افغان و پاکستانی که چندین بار در کابل و اسلام آباد با هم دیدار کرده اند، از بهبود روابط و فضای اعتماد میان دو کشور ابراز خوشبینی کرده اند.