شورش در زندان هرات؛ هشت کشته و ۱۲ زخمی

مقام‌های محلی در ولایت هرات گفته اند که شورش زندانیان در زندان مرکزی آن ولایت منجر به کشته‌شدن هشت نفر و زخمی‌شدن ۱۲ نفر دیگر شده است.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات به صدای امریکا گفت که درگیری بین زندانیان و محافظان امنیتی پس از آن آغاز شد که مقام‌های امنیتی این ولایت روز چهارشنبه دست به یک سلسله اصلاحات در بخش‌های مختلف این زندان زدند. اما او در مورد این اقدامات اصلاحی جزییات ارایه نکرد.

آقای فرهاد بدون ارایۀ آمار مشخص گفت که در اغتشاش به‌ وجود آمده از سوی زندانیان، چندین زندانی و موظف امنیتی زندان زخمی شده اند.

اما رفیق شیرزی، سخنگوی ریاست صحت عامه هرات گفت که جسد یک زندانی که به ضرب گلوله جان باخته و هفت زندانی دیگر که با خوردن مواد نامعلوم جان باخته اند به شفاخانه حوزوی هرات منتقل شده است.

آقای شیرزی همچنان از انتقال ۱۲ زخمی به شمول هشت زندانی که به گفتۀ وی به ضرب گلوله زخمی شده اند و چهار منسوب امنیتی زندان که در اثر "لت و کوب" زخم برداشته اند، به این مرکز صحی خبر داد.

با اینکه گفته می‌شود شمار افراد زخمی‌شده در این شورش بیش از ۳۰ نفر است، اما مقام‌های محلی هرات این ارقام را تایید نمی‌کنند.

مقام‌ها گفته اند که شورش در زندان مهار شده و در حال حاضر وضعیت به حالت عادی بازگشته است.