سیلاب در نورستان ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت

آرشیف

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان می‌گوید که جاری‌شدن سیلاب‌ ناشی از بارندگی‌های شدید در نورستان تلفات جانی و خسارات سنگین مالی برجا گذاشته است.

تمیم احمد عظیمی، سخنگوی این وزارت امروز پنجشنبه ۲۹ جولای (هفتم اسد) به صدای امریکا گفت که شام گذشته در اثر جاری شدن سیلاب در ولسوالی کامدیش نورستان حدود صد نفر کشته و زخمی شده است.

او افزود: "این گزارش نهایت ابتدایی است به دلیل اینکه ساحه در اختیار مخالفین است و همکاران ما به ساحه رفته نتوانستند. از اثر تماس‌های تیلفونی با مردم این گزارش دریافت شده است."

حافظ عبدالقیوم، والی نورستان به صدای امریکا گفت که این سیلاب تلفات سنگین داشته و هنوز هم شماری از افراد محل مفقود استند.

انجنیر سعدالله پاینده‌زوی، رییس شورای ولایتی نورستان به صدای امریکا گفت که تا اکنون ۴۰ جسد پیدا شده و شمار زیاد اجساد هنوز باقی مانده است. به گفتۀ پاینده‌زوی، ۹۰ درصد روستای میدریش ولسوالی کامدیش به کلی تخریب شده است.

تمیم احمد عظیمی، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان گفت که در این رویداد ۶۰ منزل مسکونی به گونۀ کامل و قسمی تخریب شده و دو پل بزرگ نیز از بین رفته است.

به گفتۀ عظیمی هنوز به مردم محل کمک صورت نگرفته، چون محل در کنترول طالبان است و اجازه نمی‌دهند. او گفت: "ما تلاش داریم که با نهادهای مددرسان بی‌طرف این وضعیت را مدیریت کنیم و مذاکرات جریان دارد و به زودی این مشکل حل می‌شود."

مقام‌های محل گفته اند که عملیات برای نجات بازماندگان و به دست آوردن اجساد قربانیان در ساحات سیلابزده جریان دارد.