لینک های دسترسی

Breaking News

سیلاب‌ها در ۱۵ ولایت افغانستان جان ۴۶ نفر را گرفت


وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان می‌گوید که سیلاب‌های چهار روز گذشته در ۱۵ ولایت تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی بر جا گذاشته است.

احمد تمیم عظیمی، سخنگوی این وزارت امروز چهارشنبه پنجم می (۱۵ ثور) به صدای امریکا گفت که بر اساس آمار ابتدایی در نتیجۀ این سیلاب‌ها ۴۶ نفر جان باخته، ۱۵ نفر ناپدید شده و شش تن دیگر زخم برداشته اند.

آقای عظیمی افزود: "نزدیک به ۸۰۰ منزل مسکونی به گونۀ قسمی و ۱۶۰ منزل مسکونی به کلی تخریب شده است. همچنان ۴۶۰ خانواده بیجاشدگان داخلی استند که بیشتر این شهدا و بیجاشده‌ها از ولایت هرات است."

به گفتۀ عظیمی، تنها در ولایت هرات سیلاب جان ۲۲ نفر را گرفته است و بیش از ۳۰۰ خانواده را آواره کرده است.

در کنار هرات، غور نیز بیشترین تلفات را دارد و وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفته است که ولایات بدخشان، میدان وردک، بامیان، بغلان، سمنگان، دایکندی، خوست، ارزگان، فراه، پنجشیر، سرپل، بادغیس و تخار شاهد بارندگی و سیلاب‌های مدهش بوده است.

آقای عظیمی افزود که سیلاب‌ها در این ولایات بیش از ۳۴۲۰ جریب زمین های زراعتی را نیز تخریب کرده است.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث سروی آسیب‌دیدگان ناشی از سیلاب‌ها را برای توزیع مواد غذایی و غیرغذایی در این ولایات آغاز کرده است.

سخنگوی این وزارت گفت که برای خانواده‌هایی که کشته دارند، ۵۰هزار افغانی و برای هر خانوادۀ که زخمی دارند ۲۵هزار افغانی پول نقد توزیع خواهد شد.

XS
SM
MD
LG