روسیه در یک اقدام بالمثل دپلومات های بریتانیایی را اخراج میکند

مسکو: لندن میخواهد که با متهم کردن روسیه، توجه را از مذاکرات دشوار بریتانیا مبنی بر خروج آنکشور از اتحادیۀ اروپا منحرف سازد

سرگی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه، روز پنجشنبه، اعلام کرد که به زودی دپلومات های بریتانیایی را از آن کشور اخراج خواهد کرد.

سرگی لاوروف این اظهارات را یک روز پس از آن بیان داشت که تریسا می، صدراعظم بریتانیا، اعلام کرد ۲۳ دیپلومات روسی را از کشورش اخراج می کند و دلیل آنرا پاسخ نگفتن مسکو در مورد قضیۀ سوء قصد به جان جاسوس پیشین روس در بریتانیا، اعلام کرد.

وزیر خارجۀ روسیه این اقدام صدراعظم بریتانیا را "خشن" توصیف کرد و گفت که هدف از این کار حکومت لندن، منحرف ساختن توجه از مذاکرات دشوار بریتانیا مبنی بر خروج آن کشور از اتحادیۀ اروپا بود.

پولیس بریتانیا، هفتۀ گذشته سکریپال جاسوس سابق روس و دخترش، یولیا را که هر دو مقیم بریتانیا اند، در حالت بیهوش در یک پارک دریافتند. پولیس بریتانیا روز بعد اعلام کرد آن دو به صورت عمدی مسموم شده اند.

صدراعظم بریتانیا گفته است که احتمال قوی وجود دارد که در مسموم ساختن این دو تن، روسیه دست داشته باشد.

رهبران بریتانیا، آلمان، فرانسه و ایالات متحده، با نشر یک اعلامیۀ مشترک، ضمن تقبیح مسموم ساختن جاسوس سابق روسیه، از مسکو خواسته اند تا به "هرنوع پرسش در این مورد باید پاسخ دهد"، اما مسکو دست داشتن در این قضیه را رد کرده است.

در عین حال، ینس ستولتنبرگ، منشی عمومی پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو نیز خواستار یک اقدام مناسب از سوی بریتانیا شده و گفته است که بررسی این قضیه باید "نتایج" داشته باشد.

Your browser doesn’t support HTML5

روسیه در یک اقدام بالمثل دیپلوماتان بریتانیایی را اخراج میکند