لینک های دسترسی

Breaking News

بریتانیا ۲۳ دیپلومات روسی را از آن کشور اخراج می کند


تریسا می، صدراعظم بریتانیا، هنگام سخنرانی در پارلمان کشورش و اعلام تصمیم اش مبنی بر اخراج ۲۳ دیپلومات روسی از آن کشور
تریسا می، صدراعظم بریتانیا، هنگام سخنرانی در پارلمان کشورش و اعلام تصمیم اش مبنی بر اخراج ۲۳ دیپلومات روسی از آن کشور

صدر اعظم بریتانیا گفته است که دیپلومات هایی که قرار است بریتانیا را ترک کنند، به مثابۀ "افسران استخباراتی اعلام ناشده" تشخیص داده شده اند.

صدراعظم بریتانیا روز چهار شنبه اعلام کرد که ۲۳ دیپلومات روسی را از آن کشور اخراج می کند.

تریسا می این تصمیم را پس از آن گرفت که مسکو در مورد پرونده سوء قصد به جان جاسوس دوجانبه پیشین روس در بریتانیا، پاسخ ارایه نکرد.

خانم می گفته است که دیپلومات هایی که قرار است بریتانیا را ترک کنند، به مثابۀ "افسران استخباراتی اعلام ناشده" تشخیص داده شده اند.

اسکریپال و دخترش، که هر دو ساکن بریتانیا بودند، سه شنبۀ گذشته بیهوش در یک فروشگاه واقع در شهر سالیسبوری پیدا شدند. پولیس بریتانیا روز بعد اعلام کرد آن دوبه صورت عمدی مسموم شده بودند.

صدراعظم بریتانیا همچنین از پارلمان کشورش خواسته است تا جنگ اقتصادی را بر ضد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، و مقامات ارشد کرملین، راه اندازی کند و ملکیت های آنان را در لندن منجمد سازد.

تریسا می از متحدین بین المللی خود نیز خواسته است تا با اقدامات مشابه، سرمایه های مرتبط به کرملین را در سراسر جهان که میلیارد ها دالر می باشد، منجمد سازند.

حکومت بریتانیا قبلاً از مسکو خواسته بود تا در مورد نوعی زهر اعصاب که در روسیه تولید می شود و از آن برای مسموم کردن سرگی اسکریپال، ۶۶ ساله، و دخترش، یولیا ۳۳ ساله، توضیحات بدهد.

لندن تا نیمه شب سه شنبه به مسکو مهلت داده بود در این زمینه توضیح دهد و صدراعظم بریتانیا سه شنبه گذشته هشدار داد که اگر مسکو در مورد توضیحات ندهد، اقدامات تلافی جویانه گسترده‌‌ای علیه روسیه را روی دست خواهد گرفت.

قرار است دیپلومات های روسی در هفتۀ جاری بریتانیا را ترک کنند. از سال ۱۹۷۱ میلادی به این سو، این بزرگترین رقم دیپلومات های روسی است که به طور اجبار از بریتانیا، اخراج می شوند.

کرملین هر نوع دخالت در مسموم کردن اسکریپال و دخترش را تکذیب کرده و بریتانیا را به "شعله ور ساختن نفرت در برابر روسیه و روسیه ستیزی" متهم کرده است.

XS
SM
MD
LG