عربستان ۲۰ میلیارد دالر در پاکستان سرمایه گذاری می‌کند

ساعاتی پس از ورود محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به اسلام آباد مرکز پاکستان، قراردادهایی به ارزش ۲۰ میلیارد دالر در حضور وی میان مقام‌های سعودی و پاکستانی امضا شد.

عمران خان، صدر اعظم و شمار زیادی از مقام‌های ملکی و نظامی پاکستان برای پذیرایی از ولیعهد سعودی به یک پایگاه نظامی در نزدیکی اسلام آباد رفتند.

صدر اعظم پاکستان، شخصا موتر حامل محمد بن سلمان را تا قصر صدارت راند، جاییکه هر دو مقام دیدار و گفتگو کرده و از مراسم امضای قراردادهای جدید نظارت کردند.

محمد بن سلمان، قراردادهای جدید را به سود هر دو کشور خواند و گفت که هر ماه و هر سال به حجم این سرمایه گذاری ها افزوده خواهد شد.

برای استقبال از ولیعهد سعودی تدابیر خاص در پاکستان اتخاذ شده بود

محمد بن سلمان با اشاره به اهمیت روابط عربستان با پاکستان در آینده گفت که در نخستین سفرش به صفت ولیعهد سعودی، پاکستان را برگزیده است.

صدر اعظم پاکستان گفت که بر اساس قراردادهای جدید، عربستان در سکتور پالایش نفت، پتروشیمی و انرژی در پاکستان سرمایه گذاری خواهد کرد.

عمران خان گفت "ما دهلیز اقتصادی چین-پاکستان را داریم، ما با چین رابطه داریم. پس از اشتراک عربستان سعودی در این بخش استقبال می‌کنیم."

پاکستان روابط دیرینه و محکم سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و دفاعی با عربستان سعودی داشته و هم اکنون ۲.۵ میلیون پاکستانی در عربستان سرگرم کار بوده و نیز عربستان یکی از فراهم کنندگان بزرگ نفت برای پاکستان است.