به ارزش بیش از دو میلیارد دالر تکت‌های فلم اواتار-۲ فروخته شده است

عکس از فلم اواتار

فقط شش هفته پس از آغاز نمایش فلم اواتار-۲: (Avatar: The Way of Water) تا اکنون فروش تکت‌های این فلم در سینما‌های سراسر جهان به بیش از دو میلیارد دالر رسیده است.

فروش تکت‌های این فلم حماسه علمی-تخیلی که به کارگردانی جیمز کمرون تولید شده،‌ در سینما‌های امریکا به ۵۹۸ میلیون دالر رسیده و در سایر کشور‌های جهان به ۱.۴۲ میلیارد دالر رسیده است.

پس از همه‌گیری کروناویروس، این فلم پر فروش‌ترین فلم در جهان سینما به شمار می‌رود. نمایش فلم اواتار-۲ که در ماه دسمبر سال ۲۰۲۲ آغاز شد، هیچ نشانه‌ای از کاهش فروش تکت‌های این فلم دیده نشده و هنوز هم صدر نشین فهرست فلم‌های تازه تولید شده است.

شرکت تولید کنندهٔ این فلم (20th Century Studios) نزدیک به ۴۰۰ میلیون دالر را هزینه تهیهٔ این فلم کرده و ۲۰۰ میلیون دالر دیگر را صرف اعلانات کرده است.

جیمز کمرون، کارگردان، نویسنده و یکی از تولید کنندگان فلم اواتار نیز بود. فلم اواتار در سال ۲۰۰۹ به بازار عرضه شد و تخنیک‌ها و تخیلاتی که در آن به کار رفته بود، تماشاچیان را بهت‌زده کرد.

در آن فلم ستاره‌های معروف سینمای هالیوود سام ورتنگاتن، زووی سالدانا، ستیفن لانگ، میشل رادریگز و دیگران نقش بازی کرده بودند.

داستان قسمت نخست این فلم روی استعمار پاندورا، یک دنیای کاملاً مجازی با زیبایی‌ها و موجودات مجزا، از سوی انسان‌ها تمرکز داشت.

داستان آن فلم با ناکامی انسان‌ها به پایان می‌رسد و در فلم اواتار-۲ انسان‌ها یک بار دیگر تلاش می‌کنند پاندورا را تسخیر کنند و به منابع نایاب آن دست یابند.

پاندورا یک جهان کاملاً مجازی است که کوه‌های معلق دارد، نباتات و گل‌های آن از طرف شب مانند چراغ جنگلات را روشن می‌کنند، حیوانات اهلی آن با باشندگان بومی از طریق تفکر مکالمه می‌کنند و انسان‌های آن می‌توانند با پیوند دادن مو‌های (چوتی) هایشان بدون این که حرف بزنند با هم‌دیگر صحبت کنند.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش فرانس‌پرس استفاده شده است.