لینک های دسترسی

Breaking News

ادامه همکاری ایالات متحده امریکا با مصر


وزارت خارجه ایالات متحده امریکا به روز چهارشنبه اعلان نمود که به حمایت مردم مصر و کمک به منظور تامین امینت سرحدات مصر ادامه خواهد داد. اما اضافه کرده تا زمانی که پیشرفت معتبری برای تشکیل یک حکومت غیرنظامی فراگیر در مصر دیده نشود، ارسال تجهیزات نظامی به آنکشور را به تعلیق در می آرد.

مری هارف معاون سخنگوی وزرات خارجه امریکا گفت هدف ابتدایی ایالات متحده امریکا در مصر در حال حاضر تامین صلح و ثبات برای مردم مصر است.

مصر پس از اسراییل دومین اخذ کنندۀ بزرگ کمکهای ایالات متحده امریکا است. حکومت اوباما در ماه اگست یک بررسی از کمک ها به مصر را پس از ان اغاز کرد که مقامات مصری با استفاده از قوه، حامیان محمد مرسی، رئیس جمهور سابق را از جاده های شهرهای بزرگ، جائیکه انها خواستار برگشت دوباره مرسی بودند، راندند. صدها تن در این سرکوبی کشته شدند.

جانتن برودر، مدیر مسول ارشد نشریه کانگرسیشنل کواترلی به تلویزیون الحره گفت مقامات موقت مصر در مورد ازدست دادن کمکهای نظامی امریکا نگران نیستند.

وی میگوید: انها پول زیاد از کشور های خلیج به شمول عربستان سعودی، کویت، امارات متحد عربی بدست میاورند. فکر میکنم در مجموع انها به مصر حدود دوازده میلیارد دالر میدهد، که در تناسب به این مبلغ، انچه ایالات متحده مپردازد مبلغ اندک است.

اقای برودر میگوید اسراییل با قطع کمکهای نظامی امریکا به مصر شدیداً مخالف بوده است. اما وی میگوید اقای اوباما نمیتوانست ادامه کمکهای نظامی امریکا به مصر را پس از سرکوبی غیرنظامیان و گزارش تخطی های حقوق بشر، تصویب کند.

اقای برودر همچنان اشاره میکند که حکومت اوباما هیچگاهی برکناری اقای مرسی در ماه جولای را کودتا محسوب نکرده است. این به ان معنی است به مجردیکه رهبری موقت مصر مشروعیت خود را ثابت ساخت ممکن کمک های نظامی به ان دوباره اغاز گردد.


میزان کمکهای نظامی ایالات متحده امریکا به مصر سالانه یک اعشاریه سه میلیارد است.

ادامه همکاری ایالات متحده با مصر
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:45 0:00
مقامات میگویند واشنگتن در کنار کمکهای نقدی و تضمین قرضه، تحویل طیاره های جت، تانک ها، راکت ها و هلیکوپتر های تهاجمی به مصر را به ارزش صدها میلیون دالر متوقف میکند. اما به برنامه هایی مانند صحت، آموزش و مساعی مبارزه با دهشت افگنی و تامین امنیت سرحدات ادامه می دهد.
XS
SM
MD
LG