لینک های دسترسی

Breaking News

رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان ممنوع‌الخروج شد


لوی سارنوالی افغانستان ۵ نفر از اعضای فدراسیون فوتبال، به شمول کرام الدین کریم، رییس این فدراسیون را ممنوع‌الخروج کرده است.

جمشید رسولی، سخنگوی سارنوالی افغانستان گفته است که این تصمیم پس از ادعاها در پیوند به بدرفتاری و آزار و اذیت جنسی علیه اعضای تیم ملی فدراسیون فوتبال زنان گرفته شده است.

آقای رسولی به صدای امریکا گفت که این تصمیم پس از آن گرفته شد که لوی سارنوالی پس از دو هفته تحقیق به یک سلسله اسناد و شواهد در مورد اتهامات علیه فدراسیون فوتبال دست یافت.

منابع در لوی سارنوالی افغانستان می‌گویند که افزون بر رئیس فدراسیون فوتبال، سید علی رضا آقازاده، سکرتر جنرال فدراسیون فوتبال، عبدالصبور ولی‌زاده، مسوول ارتباطات ولایتی این فدراسیون، نادر عالمی، مسوول کمیته دروازه بانان و یک تن از کارمندان این فدراسیون، افرادی هستند که از سوی لوی سارنوالی ممنوع الخروج شده اند.

این تصمیم، یک روز پس از آن اعلام می‌شود که روزنامه گاردین، دومین گزارش خود را از ادعاهای شماری از بازی‌کنان تیم ملی فوتبال زنان علیه مقامات فدراسیون فوتبال نشر کرد.

در این گزارش، جزییات بیشتری از اتهاماتی که قبلا علیه فدراسیون فوتبال وارد شده بود، از سوی سه تن اعضای سابق تیم فوتبال زنان افغانستان، بدون ذکر نام‌شان مطرح شده است.

یک عضو تیم ملی فوتبال زنان به روزنامه گاردین گفته است: "او (کرام الدین کریم) قصد داشت گلو و لبم را ببوسد اما من از اتاق فرار کردم. بعد مرا کمیته بانوان به اتهام همجسنگرایی از تیم اخراج کرد".

عضو دیگر این تیم به این روزنامه گفته است که پس از آنکه آقای کریم در اتاق مخفی‌اش بر وی تجاوز جنسی کرد، با مشت به صورت او کوبید و سلاح را در سر او گذاشته و هشدار داد که در صورت شکایت، او و اعضای خانواده‌اش را خواهد کشت.

روزنامه گاردین، گفته است که این اتهام‌ها را با کرام الدین کریم، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان شریک کرده اما آقای کریم حاضر به گفتگو در این مورد نشده است.

XS
SM
MD
LG