لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش برای پایان دادن تعطیلی قسمی حکومت امریکا


کانگرس جدید امریکا پس از آغاز به کار لایحه‌ای را برای پایان دادن به تعطیل قسمی حکومت تصویب کرد
کانگرس جدید امریکا پس از آغاز به کار لایحه‌ای را برای پایان دادن به تعطیل قسمی حکومت تصویب کرد

دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا با کانگرس جدید این کشور دیدار می‌کند تا روی پایان دادن احتمالی به تعطیل قسمی ادارات فدرال گفتگو کند.

با آغاز به کار کانگرس جدید امریکا به روز پنجشنبه، مجلس نمایندگان، لایحه‌ای را برای پایان دادن به تعطیل قسمی حکومت تصویب کرد؛ اما این لایحه، شامل پنج میلیارد دالری که رئیس جمهور ترمپ برای اعمار دیوار مکسیکو تقاضا کرده بود، نیست.

جمهوری‌خواهان که کنترول مجلس سنا را در دست دارند، گفته اند که این لایحه را تصویب نخواهند کرد.

تعطیل قسمی ادارات فدرال امریکا وارد سومین هفته شده که در آن حدود ۸۰۰ هزار کارمند دولتی یا خانه‌نشین شده اند و یا هم بدون معاش کار می‌کنند.

نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان که روز گذشته به عنوان رئیس این مجلس سوگند وفاداری یاد کرد، گفته است که تلاش خواهد کرد تا دولت را در خدمت منافع عام مردم قرار دهد.

تعهد استیضاح ترمپ

در همین حال، یک عضو دموکرات مجلس نمایندگان امریکا، در نخستین روز آغاز به کارش تعهد کرده که برای استیضاح دونالد ترمپ، رئیس جمهور این کشور تلاش خواهد کرد.

خانم طلیب گفته که زمان استیضاح رئیس جمهور ترمپ، "همین حالا است"
خانم طلیب گفته که زمان استیضاح رئیس جمهور ترمپ، "همین حالا است"

رشیده طلیب، یکی از نخستین زنان مسلمان که توانسته به کانگرس امریکا راه یابد، رئیس جمهور ترمپ را "تهدیدی مستقیم و جدی برای کشور" توصیف کرده است.

او گفت "ما شواهد فراوانی در دست داریم که نشان می‌دهد رئیس جمهور دست به تخلفات قابل استضیاح زده است. هر روزی که سپری می‌شود، مردم بی‌شماری به دلیل رفتارهای غیرقانونی رئیس جمهور آسیب‌های جدیدی را متحمل می‌شوند."

خانم طلیب افزود "زمان استیضاح او، همین حالا است."

دونالد ترمپ در واکنش به این اظهارات، در صفحه تویتر خود نوشت "چگونه می‌توانید رئیس جمهوری را استیضاح کنید که برندۀ احتمالا بزرگ‌ترین انتخابات بوده، دست به هیچ کار خلافی نزده، دو سال نخست ریاست جمهوری او، بهتر از هر رئیس جمهور دیگری بوده و محبوب‌ترین جمهوری‌خواه در تمام تاریخ این حزب است؟"

آقای ترمپ افزوده "آن‌ها صرفا به این دلیل می‌خواهند مرا استیضاح کنند، چون می‌دانند که بختی برای برنده شدن در (انتخابات) ۲۰۲۰ ندارند."

کانگرس جدید امریکا، از نظر اعضای آن، متنوع‌ترین کانگرس در تاریخ امریکا خوانده شده است.

XS
SM
MD
LG