لینک های دسترسی

Breaking News

تعطیلی قسمی حکومت امریکا وارد چهاردهمین روز شد


دیدار میان رئیس جمهور ترمپ و قانونگذاران دموکرات که هدف آن رسیدن به یک توافق بخاطر بازگشایی حکومت بود، به روز چهارشنبه بی نتیجه به پایان رسید.

اختلاف میان قصرسفید و قانونگذاران دموکرات در مورد تمویل برنامۀ اعمار دیوار سرحدی با مکسیکو که عامل عمدۀ تعطیلی قسمی حکومت شده است، همچنان ادامه دارد.

رئیس جمهور ترمپ از رهبران دموکرات و جمهوریخواۀ کانگرس خواست تا فردا (جمعه) دوباره به قصرسفید بروند و به مذاکرات خود ادامه بدهند.

دونالد ترمپ از کانگرس خواسته است که در بودجه سال ٢٠١٩، مبلغ پنج میلیارد دالر برای ساخت این دیوار تخصیص داده شود.

قانونگذاران دموکرات این مبلغ را قبول ندارند و مایک پنس، معاون رئیس جمهور ترمپ، در یک توافق پشت پرده با قانونگذاران، پیشنهاد نیم این مبلغ را کرده است، اما رئیس جمهور ترمپ نمی پذیرد.

دونالد ترمپ گفته است که: "نه، دونیم میلیارد نه. ما تقاضای ٥.٦ میلیارد را داریم. کسی گفت که دونیم میلیارد، اما نه، ببینید، این موضوع امنیت ملی است."

در عین حال، یکصدو شانزدهمین دور تقنینی کانگرس امروز آغاز یافت و در این دور حزب دموکرات در مجلس نمایندگان و حزب جمهوریخواه در مجلس سنا اکثریت را تشکیل میدهند.

دموکرات ها گفته اند بازگشایی حکومت در اولویت کارشان قرار دارد و دو مسودۀ را تصویب خواهند کرد که براساس یکی آن به همه ادارات مسدود شده حکومتی پول داده خواهد شد که تا ماه سپتمبر فعالیت کنند و بر اساس مسودۀ دومی به وزارت امنیت داخلی که مدیریت سرحدات را نیز برعهده دارد، پول داده خواهد شد که تا ماه فبروری فعالیت کند.

تعطیل قسمی حکومت مرکزی یا فدرال ایالات متحده امروز (پنجشنبه) وارد سیزدهمین روز شد و این کار باعث شده که صدها هزار کارمند حکومتی مؤقتاً خانه نشین باشند و صدها هزار تن دیگر به کار خود بدون معاش ادامه میدهند.

XS
SM
MD
LG