لینک های دسترسی

Breaking News

شاناهن: امریکا به تنهایی از افغانستان بیرون نخواهد شد


وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا گفته است که هر گونه خروج احتمالی نظامیان خارجی از افغانستان، تنها از جانب امریکا نه، بلکه در هماهنگی با سایر متحدان انجام خواهد شد.

پتریک شاناهن، سرپرست وزارت دفاع امریکا به دنبال جلسه وزیران دفاع ناتو در بروکسل گفت "کاهش سربازان یک جانبه نخواهد بود، در این زمینه هماهنگی صورت خواهد گرفت."

آقای شاناهن افزود "آن‌چه که در موردش حرف زدیم، این بود که چگونه می‌توانیم حمایت خود را از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان افزایش بدهیم تا فشار بیشتری بر طالبان وارد شود."

ینس ستولتنبرگ، سرمنشی پیمان ناتو نیز گفت که هر گونه تصمیم راجع به آینده افغانستان، به صورت مشترک و هماهنگ میان اعضای ناتو و امریکا اتخاذ خواهد شد.

آقای ستولتنبرگ گفت "ماموریت ناتو در افغانستان اولویت ما است... ما در این ماموریت یکجا با هم قرار داریم و تصامیم راجع به آینده را نیز با هم خواهیم گرفت."

اظهارات مقامات امریکایی در مورد احتمال کاهش سربازان شان در افغانستان، شک و تردیدهایی را در مورد آینده ماموریت نظامی ناتو در افغانستان به میان آورده است.

حکومت افغانستان گفته است که خروج نظامیان امریکایی از افغانستان تاثیری بر وضعیت امنیتی این کشور برجا نخواهد گذاشت، اما بسیاری از منتقدان باور دارند که افغانستان به ادامۀ همکاری نظامی ناتو نیاز دارد.

خروج نظامیان امریکایی از افغانستان، از خواست‌های اصلی گروه طالبان در مذاکرات شان با نمایندگان امریکا بوده است.

ولی وزارت خارجه امریکا می‌گوید خروج نظامی از افغانستان، وابسته به چگونگی پیشرفت در مذاکرات صلح با طالبان خواهد بود و اینکه امریکا اطمینان حاصل کند که افغانستان بار دیگر به پایگاه تروریزم بدل نخواهد شد.

XS
SM
MD
LG