لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری در بالامرغاب برای دومین روز ادامه یافته است


نیروهای امنیتی افغانستان در ولسوالی بالامرغاب (عکس از آرشیف)
نیروهای امنیتی افغانستان در ولسوالی بالامرغاب (عکس از آرشیف)

درگیری شدید میان نیروهای امنیتی افغانستان و گروه طالبان در ولایت غربی بادغیس، برای دومین روز ادامه یافته و مقامات افغان گفته اند که نیروهای کمکی بیشتر را به محل اعزام کرده اند.

این درگیری اوایل صبح روز پنجشنبه زمانی آغاز شد که افراد طالبان به پوسته‌های امنیتی در ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس حمله کردند.

جمشید شهابی، سخنگوی والی بادغیس گفت که در این درگیری بیش از ۳۰ نفر از مهاجمان طالبان کشته شده اند. او هم‌چنین از کشته شدن حداقل ۱۰ نفر از نیروهای امنیتی افغانستان نیز خبر داد.

با این حال، برخی دیگر از منابع، به شمول ناصر نظری، عضو شورای ولایتی بادغیس، تلفات نیروهای امنیتی افغانستان را ۳۲ نفر اعلام کرده اند.

خبرگزاری رویترز اما به نقل از ولسوال بالامرغاب خبر داده که تا حالا ۳۶ نفر از نیروهای امنیتی در جریان این درگیری کشته شده اند.

وزارت دفاع افغانستان گفته که در این درگیری‌ها تلفاتی به نیروهای امنیتی وارد شده اما گفته که آمار مشخص آن را پس از پایان عملیات اعلام خواهد کرد.

گروه طالبان مسئولیت حمله به پوسته‌های امنیتی در بالامرغاب را برعهده گرفته است. این گروه، همزمان با ادامۀ مذاکرات صلح با نمایندگان امریکا، به حملات خود در افغانستان نیز ادامه داده اند.

زلمی خلیلزاد، فرستاده امریکا برای صلح افغانستان گفته است که هر گونه توافق صلح با طالبان، نیازمند ایجاد یک آتش‌بس سراسری در افغانستان خواهد بود.

آقای خلیلزاد روز جمعه به اسلام‌آباد رفت تا با مقامات پاکستانی در مورد پیشبرد مذاکرات صلح با طالبان گفتگو کند.

XS
SM
MD
LG