لینک های دسترسی

Breaking News

نبرد در بالامرغاب؛ کشته شدن ده‌ها طالب و سرباز افغان


مقام های افغان می‌گویند که گروه کثیری از جنگجویان طالب که از فاریاب ، هلمند و بادغیس بسیج شده اند، بر ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس حملات گسترده ای را راه اندازی کرده اند.

جمشید شهابی، سخنگوی والی بادغیس به صدای امریکا گفت که طالبان تا نزدیکی بازار ولسوالی بالامرغاب پیش‌روی کرده و هم اکنون جنگ به شدت بین قوای افغان و جنگجویان طالبان جریان دارد.

آقای شهابی گفت که در این درگیری ۳۲ جنگجوی طالب کشته و ده طالب دیگر زخمی شده است. او افزود که کم از کم ۱۰ منسوب امنیتی افغان نیز در این نبرد کشته و ۱۲ سرباز دیگر زخمی شده است.

اما اعضای شورای ولایتی بادغیس می گویند طالبان وارد بازار ولسوالی بالامرغاب این ولایت شده و تنها چند ساختمان دولتی به شمول ولسوالی ، قوماندانی امنیه و قوماندانی کندک سوم اردوی ملی در کنترول نیروهای امنیتی افغان است.

ناصر نظری، عضو شورای ولایتی بادغیس به صدای امریگا گفت که اگر تا شام پنجشنبه (۴ اپریل) نیروی کمکی به این ولسوالی نرسد، احتمالا ولسوالی بالامرغاب به دست طالبان افتاده و به گفتۀ وی "فاجعۀ انسانی" رخ خواهد داد.

شیر آقا الکوزی، آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت بادغیس که در این ولسوالی حضور دارد می گوید که جنگ به شدت جریان دارد و رهبری جنگ را طالبان چچنی و ازبیک در دست دارند.

آقای الکوزی به صدای امریکا گفت که قوای کمکی افغان به این ولسوالی نرسیده و افزون بر کشته شدن دو غیرنظامی، شماری از سربازان پولیس ملی و اردوی ملی نیز کشته و زخمی شده اند.

عبدالعزیز بیگ، رئیس شورای ولایتی بادغیس نیز می گوید که جنگ در ولسوالی بالامرغاب بادغیس از یکماه به این سو جریان دارد و بارها این موضوع را با مقامات مرکزی در میان گذاشته اند.

آقای بیگ به صدای امریکا گفت ضعف مدیریت مقام های محلی و امنیتی ولایت بادغیس، دلیل عمده شدت یافتن جنگ در ولسوالی بالامرغاب است.

رئیس شورای ولایتی بادغیس همچنان با انتقاد از نظامیان خارجی گفت که در شرایطی که مردم و قوای افغان به همکاری آنان نیاز دارند، این نیروها هیچ عملیاتی را در برابر طالبان در این ولایت روی دست نگرفته اند.

از سوی دیگر گروه طالبان با نشر خبرنامه ای گفته در جریان چند ساعت گذشته پنج پوسته نیروهای امنیتی افغان را به تصرف خود درآورده؛ 12 سرباز افغان را کشته، چهار سرباز را زخمی کرده و ۲۱ سرباز دیگر رااسیر گرفته اند.

درگیری ها در ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس از یکماه به این سو آغاز شده است و تا بحال ده ها تن از سربازان امنیتی افغان کشته و زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG