لینک های دسترسی

Breaking News

حدود نیمی از کودکان کارگر در جهان 'پنج تا یازده سال دارند'


سازمان جهانی کار گفته است که حدود ۵۰ درصد از ۱۵۲ میلیون کودکان کارگر در سراسر جهان، کودکانی بین سنین پنج تا یازده سال هستند.

این سازمان در حالی که خواهان پایان کار کودکان در سراسر جهان شده، هشدار داده است که حدود ۷۳ میلیون این کودکان، در شرایط خطرناک و ناگواری مصروف کار هستند.

بیت اندریس، از مسوولان سازمان جهانی کار به صدای امریکا گفت که فضای کار این کودکان، در بسیاری موارد با تهدید‌های جدی فزیکی و روانی همراه است.

خانم اندریس گفت: "براساس معیارهای سازمان جهانی کار، بدترین انواع شغل کودکان کارهای است که رشد آنان به شمول صحت روانی کودکان را آسیب میزند. این، هم‌چنین در برگیرنده کار اجباری، قاچاق و سربازگیری کودکان می‌شود."

سازمان جهانی کار می‌گوید که اکثر کودکان کارگر، در بخش زراعت استخدام می‌شوند. سایر عرصه‌های خطرناک کاری برای کودکان، شامل کار در معادن، پروژه‌های ساختمانی و صنعت ماهی‌گیری می‌شود.

خانم اندریس می‌گوید که پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای برای رسیدگی به این مشکل در آسیا و امریکای لاتین صورت گرفته، اما به گفتۀ او، وضعیت در افریقا در این عرصه رو به وخامت است؛ جایی که براساس آمار سازمان جهانی کار، از بلندترین میزان استخدام کودکان کارگر برخوردار است.

با این حال، خانم اندریس می‌گوید که اقدامات اتحادیه افریقایی برای کاهش استخدام کودکان به عنوان نیروی کار و تلاش آن‌ها برای همراه سازی این منطقه با اهداف توسعه‌ای سازمان ملل متحد، امیدوار کننده است.

XS
SM
MD
LG