لینک های دسترسی

Breaking News

اعتراض سراسری خبرنگاران پاکستان به 'سانسور دولتی'


اعتراض خبرنگاران در پاکستان (عکس از آرشیف)
اعتراض خبرنگاران در پاکستان (عکس از آرشیف)

خبرنگاران پاکستانی در اعتراض به آنچه که "سانسور گسترده از سوی ادارات امنیتی" خوانده اند، روز سه شنبه ۱۶ جولای (۲۵ سرطان) در سرتاسر آن کشور راهپیمایی کردند.

آنان از "تنقیص گسترده به دلیل کاهش بودجه و ماه‌ها تاخیر در پرداخت معاشات شان" نیز شکایت دارند.

اتحادیۀ فدرال خبرنگاران پاکستان که اعتراضات را رهبری می‌کند گفته است که خبرنگاران پاکستانی با خشن‌ترین مرحله در تاریخ رسانه‌ها در این کشور روبرو اند.

افضل بهت، رییس این اتحادیه گفته است که خبرنگاران مصمم اند تا با "سانسور بی‌پیشینه مبارزه" کنند. او هشدار داده است که راهپیمایی‌های کنونی "آغاز یک جنبش اعتراضی" است.

فعالان آزادی رسانه‌ها می‌گویندکه اردو و استخبارات پاکستان رسانه‌ها را زیر فشار قرار می‌دهد تا از نشر خبر و گزارش‌های انتقادی بپرهیزند.

جایگاه پاکستان از رهگذر آزادی رسانه‌ها و مطبوعات در چند سال اخیر رو به نزول بوده است و بر اساس گزارش‌ نهادهای مدافع آزادی بیان، پاکستان یکی از کشورهای خطرناک برای کار رسانه‌ای خوانده شده است.

بر اساس گزارش ۲۰۱۹ سازمان گزارشگران بدون مرز، اردوی پاکستان به "سانسور گستردۀ رسانه‌ای" متوسل شده است. این گزارش با اشاره به توقف موقت نشرات تلویزیون جیو در آستانۀ انتخابات ۲۰۱۸ پاکستان و نیز اعمال فشار بر شماری از روزنامه‌های منتقد حکومت، اردو و استخبارات پاکستان را به اعمال فشار بر رسانه‌ها متهم کرده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز ایجاد ادارۀ تنظیم رسانه‌های پاکستان را که از سوی حکومت آن کشور رهبری می‌شود، نشانۀ آشکار "سانسور" رسانه‌ها در پاکستان خوانده است.

XS
SM
MD
LG