لینک های دسترسی

Breaking News

حنیف اتمر مبارزات انتخاباتی خود را به تعلیق درآورد


حنیف اتمر، از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، مبارزات انتخاباتی خود را به تعلیق درآورده است.

ستاد انتخاباتی آقای اتمر با نشر اعلامیه‌ای دلیل تعلیق مبارزات انتخاباتی این تیم را عدم اصلاحات در برگزاری انتخابات، "اقدامات غیرقانونی" و "مداخلات عریان ارگ"، و نا امنی عنوان کرده است.

در اعلامیه گفته شده است: "با دوام چنین وضعیت، هیچ اطمینانی در مورد شفافیت انتخابات و تضمین فضای آزاد و عادلانه برای انتخابات وجود ندارد."

تیم انتخاباتی آقای اتمر، هم‌چنین به روند صلح اشاره کرده و گفته است: "بی‌ثباتی سیاسی مرتبط به پروسه انتخابات و تهدیدات بالقوه در مقابل انتخابات، به یقین روند صلح را متضرر خواهد ساخت."

تیم انتخاباتی آقای اتمر در گذشته نیز نسبت به احتمال عدم شفافیت روند انتخابات ابراز نگرانی کرده بود. اما دولت افغانستان و کمیسیون انتخابات تاکید کرده اند که تمام تلاش خود را برای تضمین شفافیت انتخابات به خرج خواهند داد.

اعلامیۀ ستاد انتخاباتی آقای اتمر واضح نکرده است که آیا اشتراک در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را که قرار است تا کمتر از دو ماه دیگر برگزار شود، تحریم می‌کند یا خیر.

در اعلامیه آمده که تصامیم بعدی تیم انتخاباتی او، با توجه به شرایط سیاسی افغانستان اتخاذ خواهد شد.

اما قادر شاه، سخنگوی تیم انتخاباتی آقای اتمر به صدای امریکا گفت که اگر وضعیت به همین روال ادامه پیدا کند، آن‌ها "ممکن" در انتخابات ریاست جمهوری اشتراک نکنند.

توقف مبارزات انتخاباتی آقای اتمر در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این، گزارش‌هایی در مورد بروز اختلافات درونی در تیم انتخاباتی او وجود داشته است.

حتی پیش از اعلام توقف مبارزات انتخاباتی او نیز، تیم آقای اتمر هیچ گردهمایی انتخاباتی برگزار نکرده بود.

XS
SM
MD
LG