لینک های دسترسی

Breaking News

کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان آغاز شد


کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان امروز یکشنبه ۲۸ جولای (٦ اسد) به گونۀ رسمی آغاز شد.

براساس مادۀ ۷۶ قانون انتخابات، این روند برای ٦٠ روز ادامه خواهد داشت و نامزدان انتخابات ریاست جمهوری می‌توانند تا ۴۸ ساعت قبل از آغاز رای دهی به کارزارهای انتخاباتی خود ادامه دهند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از نامزدان این انتخابات می‌خواهد که در جریان کارزارهای انتخاباتی خود به اصول رفتاری، قوانین، مقررات و قواعد این روند پابند باشند.

حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات ناوقت دیروز (شنبه) به خبرنگاران گفت که کمیسیون شکایات انتخابات باید با در نظر داشت لوایح و طرزالعمل‌ها، تخلفات انتخاباتی را مورد پی‌گرد قرار دهد.

در این نشست مطبوعاتی زهره بیان شینواری، رییس کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی گفت که این کمیسیون برای رسیدگی به شکایات، از تخطی‌های احتمالی کارزهای انتخاباتی، آمادگی کامل دارد.

نامزدان انتخابات همچنان مکلف اند که ماهانه گزارش‌های منظم از مصارف مالی شان را به کمیسیون شکایات ارایه کنند.

در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که قرار است به تاریخ ششم میزان ۱۳۹۸خورشیدی برگزار، شود محمد اشرف غنی، عبدالله عبدالله، گلبدین حکمتیار، احمد ولی مسعود ، حکیم تورسن، شیدا محمد ابدالی، عنایت الله حفیظ، عبداللطیف پدرام، غلام فاروق نجرابی، نورالحق علومی، محمد حنیف اتمر، فرامرز تمنا، محمد شهاب حکیمی، رحمت الله نبیل، محمد ابراهیم الکوزی، نورالرحمان لیوال، زلمی رسول و سید نورالله جلیلی برای بدست آوردن سمت ریاست جمهوری با هم رقابت می‌کنند.

XS
SM
MD
LG