لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات امریکایی: امیدواریم زمینه برای گفتگو با ایران فراهم شود


مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا گفته است که به نظر می‌رسد زمینه‌ها برای دیدار و گفتگو با مقامات دولت ایران در حال فراهم شدن است.

این اظهارات بدنبال اعلام آمادگی دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا برای دیدار با حسن روحانی، رییس جمهور ایران مطرح می‌شود.

اخیرا آقای ترمپ گفت که امکان دارد با آقای روحانی در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار کند.

مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا نیز که در جریان سفرش به لندن با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: "به اشکال مختلف، به نظر می‌رسد که ایران در حال نزدیک شدن به موقعیتی است که بتوانیم با هم گفتگو کنیم. امیدوارم همه چیز به همین شکل پیش برود."

تنش‌ها میان ایران و امریکا پس از آنکه ادارۀ رییس جمهور ترمپ به خروج از برجام تصمیم گرفت، افزایش یافته است. از آن زمان تا حالا، امریکا وضع تحریمات خود در برابر ایران را سنگین‌تر کرده است.

با این حال، آقای ترمپ روز چهارشنبه در جواب به سوال خبرنگاران در مورد احتمال دیدار با رییس جمهور ایران گفت: "همه چیز امکان دارد. آن‌ها (ایران) علاقه دارند مشکلات خود را حل کنند. ما می‌توانیم (مشکلات‌شان) را ظرف ۲۴ ساعت حل کنیم."

اما رییس جمهور ایران پیش از این گفته بود که تا امریکا تحریمات خود را بر ایران رفع نکرده است، هیچ‌گونه دیداری با مقامات امریکایی امکان‌پذیر نخواهد بود.

آقای روحانی اخیرا در اظهاراتی که از تلویزیون دولتی ایران پخش شد، گفت: "بدون لغو تحریمات امریکا، شاهد هیچ‌گونه پیشرفت مثبتی نخواهیم بود... اگر کسی بخواهد از این (دیدار) تنها به عنوان فرصتی برای عکس گرفتن با روحانی استفاده کند، ناممکن است."

XS
SM
MD
LG