لینک های دسترسی

Breaking News

مجلس نمایندگان برای دریافت اسناد از قصر سفید احضاریه صادر کرد


اعضای دموکرات مجلس نمایندگان برای دریافت اسناد از قصر سفید راجع به طرح استیضاح دونالد ترمپ احضاریه صادر کرده اند.

روسای سه کمیتۀ مجلس نمایندگان با انتشار اعلامیه‌ای گفته اند که قصر سفید برای فرستادن اسناد لازم، از همکاری با مجلس نمایندگان سر باز زده و به این دلیل راه دیگری به جز صدور احضاریه بافی نمانده است.

مجلس نمایندگان هم‌چنین از مایک پنس، معاون رییس جمهور امریکا خواسته است که در مورد تماس‌هایش با اوکراین توضیح بدهد.

دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا روز جمعه در توضیح درخواستش از کشورهای خارجی برای اجرای تحقیقات در مورد مخالفان سیاسی اش گفت که او براساس قانون اساسی امریکا مکلف به مبارزه با فساد است.

آقای ترمپ به خبرنگاران در قصر سفید گفت: "این بحث سیاسی نیست. بحث فساد است. اگر قانون اساسی ما و بسیاری چیزهای دیگر را بخوانید، من مکلف استم که موضوع فساد را بررسی کنم. این وظیفه و مکلفیت من است."

درخواست آقای ترمپ از اوکراین و چین برای تحقیق در مورد جو بایدن و پسرش، در محور تلاش‌های مجلس نمایندگان برای استیضاح رییس جمهور ترمپ قرار دارد.

با این حال آقای ترمپ اگرچه پذیرفته است که دموکرات‌ها "رای کافی برای استیضاح دارند"، اما تاکید کرده که در صورت استیضاح، او "برنده" خواهد بود.

آقای ترمپ روز جمعه یک بار دیگر تاکید کرد که در جریان گفتگوی تلفنی ۲۵ جولای با رییس جمهور اوکراین، هیچ فشاری برای تحقیق راجع به رقیب سیاسی اش اعمال نکرده است.

ولی او افزود که دوست دارد چین و اوکراین، در مورد روابط پسر جو بایدن با این کشورها تحقیق کنند.

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان می‌گویند که این اظهارات آقای ترمپ، سوءاستفادۀ آشکار از قدرت در راستای منافع سیاسی خودش است و دلیل موجهی برای استیضاح او پنداشته می‌شود.

XS
SM
MD
LG