لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس لندن بیش از ۳۰۰ فعال تغییرات اقلیمی را بازداشت کرد


تظاهرات فعالان محیط زیست در لندن
تظاهرات فعالان محیط زیست در لندن

در ادامۀ تظاهرات فعالان محیط زیست در لندن در اعتراض به آنچه که بی‌توجهی دولت‌ها به تغییرات اقلیمی خوانده می‌شود، پولیس لندن بیش از ۳۰۰ نفر از معترضان را بازداشت کرده است.

این تظاهرات در چندین کشور، به شمول بریتانیا، آلمان، اتریش، استرالیا، فرانسه و نیوزیلند صورت گرفته و در آن معترضان از سیاستمداران می‌خواهند تا اقدامات عملی و جدی‌تری را برای جلوگیری از گرمایش زمین انجام دهند.

گروه موسوم به "شورش در برابر انقراض" که می‌گویند اگر از تغییرات اقلیمی جلوگیری نشود، نسل انسان منقرض خواهد شد، مسوول برپایی این تظاهرات است.

این گروه که در ماه اپریل عرض اندام کرد، خواستار نافرمانی مدنی در کشورهای مختلف شده تا دولت‌ها به اقدامات لازم وادار شوند. در ماه اپریل، اعضای این گروه با بستن جاده‌ها و پل‌های منتهی به شهر لندن، برای ۱۱ روز تردد موترها را در مرکز لندن مختل کردند.

بازداشت‌های اخیر در لندن اما پس از آن صورت می‌گیرد که بوریس جانسن، صدراعظم بریتانیا از رفتارهای معترضان به تندی انتقاد کرد.

پولیس گفته که تا حالا ۳۱۹ نفر را بازداشت کرده است.

شماری از معترضان گفته اند که برخورد دولت با خواست‌های آن‌ها برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی کمک کننده نیست.

دیانا جونس، یکی از معترضان به خبرگزاری رویترز گفت: "ما مردم عادی استیم که می‌خواهیم تاسف عمیق خود را نسبت به روند کند اقدامات برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی نشان بدهیم. دولت حرف ما را نمی‌شنود و آنگونه که لازم است، (آجندای مبارزه با تغییرات اقلیمی) را به پیش نمی‌برد."

دولت بریتانیا تعهد کرده است که انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۵۰ به صفر برساند؛ اما معترضان می‌خواهند که به صفر رسیدن انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۲۵ حاصل شود.

XS
SM
MD
LG