لینک های دسترسی

Breaking News

تغییر اقلیم؛ نوزادان بیشتر با نقیصۀ قلب به دنیا می‌آیند


تغییر اقلیم زنان باردار را در معرض خطر قرار داده و بر بنیاد یافته‌های یک پژوهش جدید، در آینده کودکان بیشتری با نقص ولادی قلب به دنیا خواهند آمد.

نقیصه‌های ولادی قلب اشکال مختلف دارد که یک شکل معمول آن موجودیت سوراخ اضافی و غیرمعمول در دیوارهای داخلی قلب یا به اصطلاح عوام سوراخ قلب است.

شاو لین و وانگجیان ژانگ، پژوهشگران شامل در تحقیق جدید به خبرگزاری رویترز گفته اند که در مراحل مقدماتی بارداری به ویژه هفته های ۳ تا ۸ که برای انکشاف قلب مهم است، اگر زنان باردار با هوای به شدت گرم در تماس باشند، به احتمال زیاد که کودک مبتلا به نقیصۀ قلب را به دنیا خواهند آورد.

بر اساس آمار سازمان‌های جهانی همه ساله حدود ۱.۳۵ میلیون نوزاد با نقیصۀ ولادی قلب به دنیا می‌آیند، یعنی در هر ۱۰۰۰ تولد زنده حدود ۹ نوزاد مبتلا به سوراخ قلب می‌باشند.

مرکز کنترول امراض ایالات متحده گزارش داده است که تنها در امریکا سالانه ۴۰ هزار نوزاد مبتلا به نقیصۀ ولادی قلب به دنیا می‌آیند.

تحقیق جدید که در ژورنال انجمن امراض قلب امریکا نشر شده است، نشان داده است که در دهه‌های آینده شمار نوزادانی که در امریکا با نقیصۀ ولادی قلب به دنیا می‌آیند، افزایش خواهد یافت.

پژوهشگران بر بنیاد اطلاعات ادارۀ ملی تحقیقات فضایی امریکا یا ناسا و انستیتیوت مطالعات فضایی ایالات متحده در مورد تغییر اقلیم، مواجه بودن زنان باردار را با هوای گرم ناشی از تغییر اقلیم را دلیل این افزایش خوانده اند.

دیان اتکینس، داکتر اطفال در ایالات متحده، با آنکه یافته های جدید را مقدماتی و مبتنی بر تخمین می‌خواند در پاسخ به ایمیلی به خبرگزاری رویترز نگاشته است که بهتر است زنان در هنگام بارداری به ویژه هفته‌های نخست، از مواجه شدن با هوای به شدت گرم پرهیز کنند.

تحقیق جدید که در نوع خود نخستین می‌باشد، به باور دانشمندان و داکتران طب اطفال، آغاز یا مدل خوب برای تحقیقات گسترده تر در مورد ارتباط میان گرم شدن اقلیم و نقیصۀ ولادی قلب کودکان بوده می‌تواند.

XS
SM
MD
LG