لینک های دسترسی

Breaking News

قصر سفید با مجلس نمایندگان در مورد طرح استیضاح همکاری نمی‌کند


قصر سفید درخواست اعضای مجلس نمایندگان امریکا برای استیضاح دونالد ترمپ، رییس جمهور این کشور را غیرقانونی دانسته و گفته که در روند تحقیقات با اعضای مجلس نمایندگان همکاری نخواهد کرد.

قصر سفید در نامه‌ای خطاب به اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده گفته است که اعضای دموکرات مجلس، با طرح درخواست استیضاح می‌خواهند روی انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تاثیر بگذارند.

در واکنش به تصمیم اخیر قصر سفید، ننسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده با نشر اعلامیه‌ای گفت که رییس جمهور ترمپ فراتر از قانون نیست و باید در برابر مردم امریکا پاسخ‌گو قرار داده شود.

خانم پلوسی گفت: "اقدامات رییس جمهور ترمپ امنیت ملی ما را به خطر انداخته و قانون اساسی ما را نقض می‌کند و به صحت انتخابات ما صدمه می‌زند. نامۀ قصر سفید آخرین تلاش برای پوشاندن خیانت او در قبال دموکراسی ماست و برای این است که پافشاری کند که رییس جمهوری فراتر از قانون است."

ادم شف، رییس کمیته استخبارات مجلس نمایندگان امریکا اقدام اخیر رییس جمهور ترمپ را "سواستفاده از قدرت" توصیف کرده است.

آقای شف روز گذشته به خبرنگاران گفت که خودداری قصر سفید از ارایه اسناد و مدارک درخواست شده توسط مجلس نمایندگان و ممانعت از حضور گوردن سوندلند، سفیر ایالات متحده در اتحادیه اروپا، مدرک دیگری مبنی بر منع اجرای عدالت توسط رییس جمهور ترمپ است.

قانون‌گذارن جمهوریخواه از جمله مچ مکانل، رهبر جمهوریخواهان در مجلس سنای امریکا اقدامات اخیر اعضای دموکرات مجلس را غیرمنصافانه عنوان کرده اند.

همکاری نکردن قصر سفید با مجلس نمایندگان
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:09 0:00

با بزرگ‌تر شدن شکاف میان دموکرات ها و جمهوری‌خواهان، تحلیلگران می گویند که حتا اگر دموکرات ها در مجلس نمایندگان نیز موفق شوند طرح استیضاح رییس جمهور ترمپ را به سرانجام برسانند، برای برکناری وی از مقامش کانگرس باید رای نهایی را صادر کند و با توجه به این که در کانگرس اکثریت در اختیار جمهوری‌خواهان است، بعید به نظر می‌رسد که دموکرات ها بتوانند دو بر سه کل آرا را بدست آورند.

درخواست ترمپ از اوکراین و چین برای تحقیق در مورد جو بایدن و پسرش، انگیزۀ اصلی دموکرات‌های مجلس نمایندگان امریکا برای استیضاح رییس جمهور ترمپ است.

با این حال، با وجود پذیرفتن این که دموکرات‌ها "رای کافی برای استیضاح دارند،" رییس جمهور ترمپ تاکید کرده که در صورت استیضاح، او "برنده" خواهد بود.

XS
SM
MD
LG