لینک های دسترسی

Breaking News

سربازان امریکایی که سوریه را ترک می‌کنند، 'اجازۀ ماندن در عراق ندارند'


سربازان امریکایی در سوریه
سربازان امریکایی در سوریه

اردوی عراق می‌گوید سربازان امریکایی که پس از خروج از سوریه راهی عراق می‌شوند، مجوز اقامت در این کشور را ندارند.

این اعلامیه ظاهرا در تناقض با اظهارات قبلی مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا قرار دارد که گفته بود تمامی سربازان امریکایی که سوریه را ترک می‌کنند، به غرب عراق رفته و به عملیات در برابر گروه داعش ادامه می‌دهند.

آقای اسپر که با خبرنگاران صحبت می‌کرد، این احتمال را رد نکرد که نیروهای امریکایی از عراق به اجرای عملیات ضد تروریزم در سوریه دست بزنند، اما گفت که جزییات فعالیت این نیروها بعدتر اعلام خواهد شد.

این اظهارات نخستین وضاحت مقامات امریکایی در مورد سرنوشت حدود یک هزار سرباز امریکایی بود که سوریه را ترک می‌کنند. پیش از این، چگونگی ماموریت این نیروها و محل استقرار شان مشخص نشده بود.

با این حال، اردوی عراق اگرچه گفته است که این سربازان اجازه دارند به منطقۀ نیمه خودمختار کرد نشین در عراق وارد شوند، اما افزوده که این نیروها پس از ورود به این منطقه، به جای دیگری منتقل خواهند شد.

در اعلامیۀ اردوی عراق آمده است: "هیچ مجوزی برای ماندن این سربازان در عراق وجود ندارد." در این اعلامیه اما مشخص نشده است که این نیروها برای چه مدت زمانی می‌توانند در عراق بمانند و اینکه پس از آن به کجا انتقال خواهند یافت.

مقامات گفته اند که بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از نیروهای امریکایی کماکان در سوریه باقی خواهند ماند.

بخش اعظم سربازان امریکایی در حالی سوریه را ترک می‌گویند که با گذشت حداکثر آتش‌بس پنج روزه میان ترکیه و کردهای سوری، رییس جمهور ترکیه از اقدامات بعدی خود در سوریه خبر داده است.

تصمیم رییس جمهور ترمپ برای خروج سربازان امریکایی از شمال شرق سوریه که با حملات نظامی ترکیه به این مناطق دنبال شد، با انتقادهای تند قانونگذاران امریکایی و کردهای سوری روبرو شده است.

XS
SM
MD
LG