لینک های دسترسی

Breaking News

معترضان پاکستانی شاهراه منتهی به افغانستان را مسدود کردند


مظاهره کنندگان در پاکستان در ادامۀ اعتراض‌ به سیاست‌های دولت عمران خان، یک شاهراه عمدۀ ارتباطی میان پاکستان و افغانستان را مسدود کرده اند.

این تظاهرات که رهبری آن را مولا فضل‌الرحمان، از رهبران مذهبی پاکستان برعهده دارد، به تاریخ ۲۷ اکتوبر از شهر جنوبی کراچی آغاز شد.

ده‌ها هزار نفر از معترضان نیمه شب ۳۱ اکتوبر به اسلام‌آباد رسیده و با برافراشتن خیمه‌های اعتراضی در پایتخت پاکستان، خواهان استعفای عمران خان، صدراعظم این کشور شدند.

معترضان حکومت عمران خان را به سوء مدیریت برنامه‌های اقتصادی متهم کرده و نیز ادعا می‌کنند که در انتخاب او به عنوان صدراعظم تقلب صورت گرفته است؛ ادعاهایی که از سوی آقای خان تکذیب شده است.

معترضان که پرچم‌های حزب جمعیت علمای پاکستان را حمل می‌کنند، شاهراه کویته – چمن را در غرب پاکستان به روی ترافیک مسدود کردند؛ اقدامی که سبب شده صف‌ طویلی از موترهای حامل کالاهای تجارتی در این مسیر تشکیل شود.

اقدام به مسدود کردن این شاهراه، "مرحلۀ دوم" اعتراض‌ها نامیده شده است. مولانا فضل‌الرحمان، سه شنبه شب، در سخنرانی خود در میان معترضان در اسلام‌آباد گفت: "سر از فردا مرحلۀ بعدی را آغاز می‌کنیم."

پیش از این، اکرم درانی، از اعضای ارشد حزب جمعیت علمای پاکستان به خبرنگاران گفته بود که "مرحلۀ دوم" اعتراض‌ها، در برگیرندۀ مسدود کردن شاهراه‌ها در سراسر پاکستان خواهد بود.

عمران خان سال گذشته با شعار مبارزه با فساد و تقویت اقتصاد پاکستان در انتخابات برنده شد. اما منتقدان او را در برآورده کردن تعهداتش ناکام می‌دانند.

XS
SM
MD
LG