لینک های دسترسی

Breaking News

تیراندازی در مکتبی در کالیفورنیا دو کشته برجا گذاشت


پولیس کالیفورنیا از آغاز تحقیقات در مورد دلایل و انگیزه‌های تیراندازی روز گذشته در مکتبی در این ایالت خبر داده که در آن دو شاگرد مکتب کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

تصاویر کمره‌های امنیتی مکتب نشان می‌دهد که یک شاگرد نوجوان تفنگچه را از بکس پشتی خود بیرون کرده و در صحن مکتب به روی سایر شاگردان تیراندازی کرده و گلولۀ آخری را هم به سر خود شلیک می‌کند.

این حادثه پیش از چاشت روز پنجشنبه (۱۴ نومبر) در یک مکتب لیسه در شهر سانتا کلاریتا، در حدود چهل کیلومتری شمال لاس انجلس روی داد.

هویت شاگرد مهاجم که گفته شده در وضعیت وخیمی در بیمارستان بسر می‌برد، اعلام نشده است. اما پولیس می‌گوید که روز پنجشنبه شانزدهمین سالگرد تولدش بوده است.

پولیس گفته که در حال بررسی فعالیت‌های قبلی این شاگرد در رسانه‌های اجتماعی استند و نیز برای پی بردن به عوامل و انگیزه‌های این حادثه، با افرادی که او را از نزدیک می‌شناختند مصاحبه می‌کنند.

دو دختر به سنین ۱۴ و ۱۵ و یک پسر ۱۴ ساله در این حمله زخمی شدند. دو شاگرد دیگر که در این حادثه زخمی شده بودند بعدتر در بیمارستان جان دادند.

هویت قربانیان این حمله هنوز اعلام نشده است، اما پولیس گفته که کشته شدگان، یک دختر ۱۶ ساله و یک پسر ۱۴ ساله بوده اند.

خشونت‌های مسلحانه در امریکا به یکی از جدی‌ترین بحث‌های سیاسی در این کشور تبدیل شده و انتظار می‌رود از مسایل عمده در مناظرات انتخاباتی سال آینده نیز باشد.

به تاریخ ۱۴ میزان (ششم اکتوبر) گلوله باری دو مهاجم مسلح در داخل یک می‌خانه در کنزاس سیتی سبب کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن پنج نفر دیگر شد.

پیش از آن، به تاریخ سوم سپتمبر (۱۲ سنبله) یک نوجوان ۱۴ ساله در ایالت الابامای امریکا، پنج عضو خانواده‌اش را به ضرب گلوله کشت.

به تاریخ ۳۱ اگست (۹ سنبله) نیز یک مهاجم مسلح در غرب ایالت تکزاس، پنج نفر را کشت و کم از کم ۲۱ نفر دیگر را زخمی کرد.

بسیاری از منتقدان باور دارند که دولت امریکا در زمینۀ محدود سازی دسترسی افراد به اسلحه اقدامات کافی انجام نداده است. این منتقدان می‌گویند برای جلوگیری از بروز جرایم مشابه، نیاز است تا پیشینۀ افرادی که خواهان خریداری اسلحه استند، با دقت مرور شود.

با این حال، دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا، پس از گلوله باری مرگبار در تکزاس گفت که بررسی و مرور پیشینۀ افراد، نمی‌توانست از بروز این خشونت‌ها جلوگیری کند.

XS
SM
MD
LG