لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی از کروناویروس؛ 'هند خود را قرنطین می‌کند'


هند برای جلوگیری از گسترش کروناویروس تماس خود را با جهان قطع و از ورود خارجی‌ها به آن کشور جلوگیری می‌کند.

قرار گزارش‌ها هند صدور ویزه را به شهروندان خارجی، به جز موارد اندک، برای مدت یک ماه به تعلیق درآورده است.

رسانه‌های هندی با اشاره به این محدودیت‌ها که قرار است سر از روز جمعه ۱۳ مارچ (۲۳ حوت) نافذ شود، با سرخط‌های درشت " هند خود را قرنطین می کند" گزارش داده اند.

سازمان جهانی صحت روز چهارشنبه ۱۱ مارچ گسترش کروناویروس را در جهان همه‌گیری اعلام کرد.

با آنکه هند به صفت دومین کشور پرنفوس جهان تا کنون فقط ۷۳ مورد مثبت کروناویروس را گزارش داده است، اما نخستین کشوری است که پس از اعلام همه‌گیر شدن این آفت، چنین تدابیر جدی را اتخاذ می‌کند.

نگرانی این است که اگر کروناویروس در هند شایع شود، مهار کردن آن در کشوری با ۱.۳ میلیارد نفوس و سیستم بهداشتی عمدتاً محدود به شهرهای بزرگ بسیار مشکل خواهد بود.

اما نگران کننده‌تر از همه این است که ۷۳ مورد یاد شدۀ کروناویروس در ۱۲ ایالت از شمال تا جنوب هند گزارش شده است.

براساس این اقدام هند، هیچ سیاحی نمی‌تواند تا ۱۵ اپریل داخل خاک آن کشور شود. اما دپلومات ها، کارمندان ملل متحد و ویزای کار استثنا می باشند.

سنجیف کمار، دستیار ویژۀ وزارت صحت عامۀ هند روز پنج شنبه ۱۲ مارچ (۲۲حوت) به خبرنگاران گفت:" هند بر اقدامات پیشگیرانه تمرکز کرده است ... تمرکز اینست تا همه ما مشترکاً این جنگ را به پیش ببریم تا از ابتلای کتلوی مردم جلوگیری کنیم".

یک مقام دیگرصحت عامه هند گفت:" سیستم صحت در هند برای مقابله به چنین مشکلات ساخته نشده است... برای هر ۱۸۰۰ نفر یک بستر وجود دارد و یک شفاخانۀ دولتی برای اضافه تر از ۵۵ هزار نفر است".

افزون بر این، تراکم نفوس در هند که در هر کیلومتر مربع ۴۲۰ نفر زیست دارند، مشکل عمدۀ دیگری است که زمینه را برای گسترش سریع کروناویروس فراهم می‌کند.

مقام های هند از شهروندان آن کشور خواسته اند تا از سفر های خارجی بپرهیزند، در غیر آن برای دوهفته قرنطین خواهند شد.

در ایالت جنوبی کیرالا، جاییکه اکثر مبتلایان تایید شده اند، مکتب ها و سینماها بسته شده اند.

هند همچنان سرحد خود را با میانمار بسته کرده و نظارت را در سرحد با نیپال بیشتر ساخته است.

با اینحال، حکومت هند به مردم اطمینان داده است که قادر به مهار کردن بحران کروناویروس بوده و تعداد لابراتوارهای آزمایش کروناویروس را از ۱۵ به ۵۲ افزایش داده اند.

XS
SM
MD
LG