لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس؛ ترمپ سفرها از اروپا به امریکا را به تعویق انداخت


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که برای جلوگیری از گسترش کروناویروس، سفرها از اروپا به امریکا برای یک ماه به تعویق خواهد افتاد.

آقای ترمپ شام ۱۱ مارچ (۲۱ حوت) خطاب به شهروندان امریکا گفت که روند تعویق سفرها از اروپا به امریکا از روز شنبۀ پیشرو آغاز و تا یک ماه ادامه خواهد یافت. او گفت که بریتانیا شامل این محدودیت نیست.

رییس جمهور ایالات متحده افزود که در این محدودیت تنها آمدن مسافرین از اروپا به امریکا شامل است و امور تجارتی به شکل گذشته ادامه می‌یابد.

تا اکنون بیش از ۱۲۵۷ نفر در ایالات متحده به کروناویروس مبتلا شده اند و ۳۷ نفر در امریکا در اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

رییس جمهور امریکا گفت که به بیماران و تشبثات کوچک که به دلیل همه‌گیری کروناویروس کسب و کار شان متضرر شده است، حمایت مالی فراهم خواهد شد.

این محدودیت را در حالی آقای ترمپ اعلام می‌کند که سازمان صحی جهان بیماری کروناویروس را همه‌گیر اعلام کرد.

بر اساس گزارش این سازمان، از آغاز شیوع کروناویروس در ماه دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در ووهان چین، تا روز پنجشنبه ۱۲ مارچ این ویروس در کم از کم ۱۱۴ کشور جهان شیوع کرده است.

تا کنون بیش از ۱۲۶ هزار نفر در جهان به کروناویروس مبتلا شده و این همه‌گیری ویروسی تا کنون جهان ۴۶۴۰ نفر را در سرتاسر جهان گرفته است.

پس از چین، گسترش این بیماری در اروپا به ویژه ایتالیا سریع است. تا اکنون ۱۲۴۶۲ نفر در ایتالیا به این بیماری مبتلا شده و ۸۲۴ نفر در اثر آن جان باخته اند.

ایتالیا برای جلوگیری از گسترش این ویروس، سراسر این کشور را قرنطین کرده است و از شهروندانش خواسته است که تنها برای موضوعات صحی و کارهای مهم بیرون بروند.

XS
SM
MD
LG