لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال امریکایی: امریکا آماده نیست توافق با طالبان را ترک کند


قوماندان نیروهای امریکایی در افغانستان می‌گوید که امریکا آماده نیست توافق با طالبان را ترک کند، اما او خوشبین پایداری توافقنامه هم نیست.

جنرال کینت مکنزی، دیروز به قانونگذاران امریکایی گفت که طالبان فقط بخشی از تعهدات خود را عملی می کنند.

او افزود:" سطح بلند حملات طالبان در سراسر افغانستان غیر قابل قبول است. اما این حملات بالای مراکز شهر ها و یا بالای نیروهای ایتلاف صورت نگرفته بلکه عمدتاً بالای مراکز، پوسته های امنیتی و قطعات دور افتاده نیروهای امنیتی افغان صورت گرفته است. فکر می کنم سطح بلند حملات طالبان سازگار با یک سازمانی نیست که می خواهد بر گفته هایش عمل کند".

آقای مکنزی گفت که تصمیم در مورد این که آیا روند خروج نیروهای نظامی از افغانستان،‌ متوقف شود یا نه، یک تصمیم سیاسی خواهد بود.

توافق صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان به تاریخ ۲۹ فبروری (دهم حوت) در قطر امضا شد که تضمین‌‌های ضد دهشت افگنی از سوی طالبان، قطع روابط آن گروه با سازمان‌های دهشت افگن، اعلام جدول زمانی خروج قوای خارجی از افغانستان وآغاز مذاکرات بین الافغانی از شرایط اساسی این توافقنامه است.

توافقنامۀ امریکا-طالبان صراحت دارد که در جریان ۱۳۵ روز پس از امضای این توافق باید شمار نظامیان امریکایی در افغانستان به ۸۶۰۰ نفر کاهش یابد و در جریان ۱۴ ماه پس از امضای این سند تمام نیروهای خارجی افغانستان را ترک کنند.

نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان، روز دوشنبه نهم مارچ از آغاز روند خروج قوای امریکایی از افغانستان خبر دادند. این اقدام بخشی از تلاش ها برای کاهش تعداد سربازان این کشور از حدود ۱۳ هزار به ۸۶۰۰ میباشد.

XS
SM
MD
LG