لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا: خشونت طالبان روند صلح را تضعیف می‌کند


وزارت خارجۀ ایالات متحده گفته است که سطح بالای خشونت فعلی طالبان در افغانستان قابل قبول نیست و خشونت‌ها در این سطح سبب تضعیف روند صلح خواهد شد.

مورگان اورتگس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز سه شنبه ۱۰ مارچ (۲۰ حوت) در اعلامیه‌ای گفته است که طالبان برای توقف حملات بر نیروهای حمایت قاطع در افغانستان و شهرها اقداماتی را انجام داده اند؛ اما هنوز هم در حومۀ شهرها "افغان‌های زیاد را می‌کشند" و این رویکرد باید تغییر کند.

خانم اورتگس تاکید کرده است: "خشونت در این سطوح خطر دارد که هر دو طرف به یک چرخه خشن مبدل شوند، به هیچ جانبی کمکی نمی‌کند و صلح را تضعیف می‌کند".

همچنان اعلامیه گفته است که بر اساس توافقنامه صلح امریکا و طالبان و بیانیه مشترک ایالات متحده و افغانستان دهم مارچ، روز آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تعیین شده بود؛ تقویمی که عملی نشد.

سخنگوی وزارت خارجۀ ایالات متحده گفته است در حالی که مراحل مقدماتی گفتگوهای بین‌الافغانی در حال انجام است، بحران انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان، مشخص‌کردن تیم مذاکره کننده ملی این کشور را به تاخیر انداخت.

خانم اورتگس گفته است: "رییس جمهور غنی به ما گفته است که با داکتر عبدالله و دیگر رهبران افغانستان مشورت می‌کند و یک تیم فراگیر را در چند روز آینده اعلام خواهد کرد".

روز گذشته ریاست جمهوری افغانستان از نهایی‌شدن نمایندگان مذاکره‌کنندۀ حکومت برای گفتگوها در مذاکرات بین‌الافغانی خبر داد. دواخان مینه پال، معاون سخنگوی ارگ به صدای امریکا گفت که به زودی فهرست اعضای تیم مذاکره کننده همگانی خواهد شد.

XS
SM
MD
LG