لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس: در امریکا حالت اضطراری اعلان شد


دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکاحالت اضطراری ملی را اعلان کرد.

آقای ترمپ روز جمعه ۱۳ مارچ (۲۳حوت) طی یک کنفرانس خبری در قصر سفید حالت اضطراری ملی را در سراسر امریکا اعلان کرد.

این اقدام در حالی اعلان می شود که در حدود ۱۹۲۰ نفر در ۴۸ ایالت امریکا بشمول واشنگتن دی سی مبتلا به کروناویروس شده و حداقل ۴۱ نفر جان باخته اند.

دونالد ترمپ سفرها از اروپا به امریکا را نیز برای کاهش شیوع کروناویروس برای یک ماه به تعلیق در آورد.

آقای ترمپ خطاب به شهروندان امریکا گفت که روند تعویق سفرها از اروپا به امریکا از روز شنبۀ ۱۴ مارچ (۲۴حوت) آغاز و تا یک ماه ادامه خواهد یافت.

حالت اضطراری تقریباً ۵۰ میلیارد دالراضافی را برای مبارزه علیه کروناویروس به دسترس مسوولین ایالت ها قرارمی دهد. او از تمام مسوولین ایالت ها خواست تا مراکز عملیاتی اضطراری را تاسیس کنند. آقای ترمپ قبلاً هم۸.۳ میلیارد دالر را به هدف مبارزه با کرونا ویروس منظور کرده بود.

آقای ترمپ برای شهروندان امریکا اطمینان داد که با اعلان حالت اضطرای تمام موانع برداشته شده و بهترین تداوی را برای مردم مهیا خواهد ساخت.

آقای ترمپ از شرکت های خصوصی که در راستای مبارزه با کروناویروس مساعدت زیاد کرده اند، نیز تشکری کرد.

پس از سخنرانی رئیس جمهور ترمپ، کانگرس ایالات متحده قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن به خانواده های متضرر از این ویروس کمک میکند.

نکته اصلی در این قانون، آزمایش رایگان برای افراد مشکوک به ویروس کرونا و تضمین پرداخت حقوق بیماری برای کارگرانی می باشد که به خاطر جلوگیری از گسترش ویروس، به دفتر نمی روند.

این قانون همچنان به حکومت امریکا دست باز می دهد تا با استفاده از پول، مزایای افراد بیکار را پرداخت کرده و در تقویت برنامه های غذایی ایالات متحده استفاده کند.

این اقدامات در حالی صورت می گیرد که سازمان صحی جهان بیماری کروناویروس را همه‌گیر اعلام کرد.

رییس سازمان جهانی صحت می گوید که هر آنچه در اختیار داشته باشند برای مصوونیت مردم انجام می دهند تا آنان را قادر سازد کار های روز مرۀ شان را انجام دهند.

تدروس ادهانوم، رییس سازمان جهانی صحت هشدار داد که اکنون واقعات بیشتری مبتلایان کروناویروس، در مقایسه با زمانی گزارش داده می شود که چین در اوج گزارش دهی واقعات واگیری کروناویروس بود.

او افزود:"هر فردی باید اعراض، علایم و نحوۀ حفاظت خود و سایرین را بدانند. هر کارمند صحی باید قادر به شناسایی این مرض باشد و بتواند مراقبت های صحی را فراهم کرده و بدانند که با بیماران شان چه باید کنند. هر مرکز صحی باید برای تداوی رقم بزرگ بیماران آماده باشد و این اطمینان را ایجاد کند."

تدروس ادهانوم، بر شستن دست ها با صابون و آب گرم برای ۲۰ ثانیه، دوری جستن از افراد با اعراض سرفه، تب و نفس تنگی، تجرید افراد با اعراض ویروس و جلوگیری از سفر های غیر ضروری تاکید کرد.

XS
SM
MD
LG