لینک های دسترسی

Breaking News

سنای امریکا کمک دو تریلیون دالری به مردم امریکا را تصویب کرد


سنای ایالات متحده ناوقت چهار شنبه لایحه بسته کمکی دو هزار میلیارد دالر را امضا کرد تا اقتصاد امریکا که به خاطر گسترش کروناویروس به طور روز افزون فلج شده است تقویت شود

اما این لایحه قبل از این که به توشیح دونالد ترمپ رییس جمهور ایالات متحده برسد باید از سوی مجلس نمایندگان که اکثریت کرسی های آن در کنترول دموکرات ها است به تصویب برسد.

بر اساس این لایحه ۱۲۰۰ دالر برای افراد کم در آمد ۲۴۰۰ دالر برای افراد متاهل و پنج صد دالر برای هر کودک کمک نقدی می شود. متشبثین خصوصی به شمول تشبثات کوچک و متوسط در سراسر امریکا از این بسته کمک مالی مستفید خواهند شد.

این بسته کمک مالی در حالی از سوی سنای امریکا به تصویب رسیده است که بر اساس آمار که از سوی پوهنتون جان هاپکینز امریکا به نشر رسیده است بیش از ۶۹ هزار نفر در سراسر امریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند و از آن جمله تا حال بیش از ۵۷۰ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در این کشور جان باخته است.

در همین حال دونالد ترمپ رییس جمهور ایالات متحده گفته است که می خواهد فعالیت های اقتصادی در کشورش هر چه عاجل از سرگرفته شود. در دو هفته گذشته بسیاری از فعالیت های اقتصادی در سراسر ایالات متحده به دلیل جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا متوقف شده است و بازار سهام در امریکا به طور کم سابقه یی سقوط کرده است.

XS
SM
MD
LG