لینک های دسترسی

Breaking News

ایران میزایل جدید دوربرد 'خیبر شکن' را رونمایی کرد


سپاه پاسداران ایران روز چهارشنبه نهم فبروری (۲۰ دلو)‌ از یک میزایل زمین به زمین دور برد که می‌تواند اسراییل را هدف قرار دهد رونمایی کرد.

محمد باقری ، لوی درستیز نیروهای مسلح ایران رونمایی این میزایل "دوربرد" را یک اقدام استراتیژیک خواند.

سایت خبری سپاه ( سپاه نیوز) گزارش می‌دهد که این میزایل داری سوخت جامد بوده و می‌تواند از سیستم‌های ضد راکت عبور کند.

امیرعلی حاجی زاده ، قوماندان بخش فضایی سپاه پاسدارن در جریان رونمایی این میزایل دوربرد و نقطه زن خیبرشکن گفت: "موشک خیبر شکن که از موشک‌های نسل سوم است، هم دارای سوخت جامد است و هم سهولت در بکارگیری دارد".

او افزود که این میزایل با کارایی خود در واقع توانایی بسیار زیادی را به نیروی هوافضای سپاه افزوده است.

آقای حاجی زاده گفت: "با اشاره به اینکه درشرایط جنگ‌های امروزی با این توانمندی که برای ما حاصل شده است در واقع قادر خواهیم بود با استفاده از این نوع موشک ها که در فاز نهایی قابلیت مانور پذیری بالایی دارد، اهداف متخاصم را در برد و مسافت ۱۴۵۰ کیلومتری نقطه زنی و مورد اصابت قرار دهیم. "

ایران که داری بزرگترین مجموعهٔ میزایلی در آسیای میانه می‌باشد ، به تاریخ ۲۴ ماه دسمبر سال گذشته در جریان یک سلسله تمرینات نظامی ۱۶ میزایل بالستیکی را آزمایش کرد که به گفته جنرالان ایرانی این یک نوع هشدار به اسراییل توصیف می‌شود.

اسراییل در فاصله کمی بیش از ۱۰۰۰ کیلو متری مرزهای غربی ایران موقعیت دارد ، به گفته باقری ، ایران از نقطه نظر تجهیزات نظامی خود کفا است و افزود ، در صورت لغو تحریم ها از سوی ایالات متحده ، ایران میتواند به یکی از بزرگترین صادر کنندگان تسلیحات نظامی در جهان مبدل شود.

انستیتوت بین المللی مطالعات استراتیژیک در لندن می‌گوید که ایران حدود ۲۰ نوع میزایل‌های مختلف النوع بالستیکی، میزایل‌های کروز و طیاره‌های بدون سر نیشین را در اختیار دارد، که از جمله میزایل نوع قیام -۱برد ۸۰۰ کیلو متر داشته و میزایل غدیر -۱ می‌تواند هدف را در ۱۸۰۰ کیلو متری مورد اصابت قرار دهد.

XS
SM
MD
LG