لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا بر ۱۱ مقام ارشد دفاعی روسیه تحریم وضع کرد


ایالات متحده امروز ۱۵ مارچ (۲۴ حوت) بر ۱۱ مقام وزارت دفاع روسیه تحریم‌های جدید را اعلام کرد.

در میان افرادی که تحریم‌های جدید بر آنان وضع شده است، هشت تن از معاون وزارت دفاع روسیه شامل است.

وزارت خارجهٔ ایالات متحده با نشر اعلامیه‌ای گفته است که جهان از تهاجم نظامی "تحریک‌ناشده و بی دلیل" روسیه بر اوکراین مبهوت شده است.

این وزارت گفته است که تهاجم روسیه سبب رنج و تلفات گستردهٔ بشری، به شمول مرگ و میر کودکان و غیرنظیان شده است.

در بیانیهٔ وزارت خارجهٔ ایالات متحده آمده است که نام‌های این افراد درج فهرست افراد "شناسایی شدهٔ ویژه و منع شده" گردیده و دارایی‌ها آنان که در ایالات متحده موجود است یا شهروندان امریکایی آنرا در کنترول دارند باید مسدود شده و در مورد آن به وزارت مالیه گزارش داده شود.

بر علاوه، شرکت‌ها یا ملکیت‌های که افراد تحریم شده به گونهٔ مستقیم یا غیر مستقیم مالک ۵۰ در صد یا بیشتر آن باشند نیز مسدود شده است.

اضافه بر آن هرگونه داد ستد بانکی شهروندان امریکایی، یا در داخل امریکا با این افراد غیرمجاز است، مگر این که استثنا قرار داده شده یا جواز مشخص دریافت کرده باشند.

این تحریم‌ها شامل هر گونه سهم‌گیری یا تدارک بودجه، کالا‌ها یا خدمات از سوی این افراد یا برای آنان است.

این در حالی است که جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده امروز در یک تویت نوشته است که کشورش به کمک‌ها با اوکراین ادامه خواهد داد.

او نگاشته است: "می خواهیم مطمین شویم که اوکراین برای دفاع در برابر تهاجم نیروهای روسیه تسلیحات داشته باشد. برای نجات مردم اوکراین پول، غذا و کمک را ارسال خواهیم کرد. از مهاجرین اوکراینی با آغوش باز استقبال خواهیم کرد."

این در حالی است که حملات شدید نظامی روسیه امروز نیز بر اوکراین ادامه داشت.

بر اساس گزارش ملل متحد از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین تا اکنون در حدود سه میلیون اوکراینی به کشورهای دیگر پناه برده اند.

بر اساس تازه‌ترین آمار ملل متحد، تا اکنون در این درگیری‌ها در اوکراین ۶۳۶ غیرنظامی، به شمول کودکان، کشته شده و بیش از ۱۱ هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG