لینک های دسترسی

Breaking News

بازداشت ۲۰ قاچاقبر و فروشندهٔ مواد مخدر در ولایت بلخ


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مسوولان در قومندانی امنیه ولایت بلخ طالبان می‌گویند که در جریان ماه حوت سال ۱۴۰۰ خورشیدی نزدیک به ۲۰ نفر را به اتهام فروش و قاچاق مواد مخدر در این ولایت بازداشت کرده‌اند.

آصف وزیری، سخنگوی قومندانی امنیه ولایت بلخ، به صدای امریکا گفت:" از نزد بازداشت شدگان مواد مخدر که بیشتر آن هیروین است، به دست آمده است".

آقای وزیری همچنین با اشاره به اینکه مسوولان در راستای مبارزه با مواد مخدر "ارادهٔ جدی" دارند، اضافه کرد که پس از این "جای قاچاقبران و فروشندگان مواد مخدر در زندان" خواهد بود.

او تاکید کرد که در جریان هفت ماه گذشته، شماری زیادی از قاچاقبران و فروشندگان مواد مخدر بازداشت شدند و تعدادی از آنها از فروش مواد مخدر دست برداشته اند. اما در مورد آمار دقیق بازداشت شدگان در جریان هفت ماه گذشته به صدای امریکا معلومات ارایه نکرد.

قبل بر این،‌عبدالسلام حنفی، معاون رییس الوزرای حکومت طالبان، اخیراََ گفت که حدود پنج میلیون نفر در افغانستان به مواد مخدر معتاد استند که از جمله یک میلیون آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

ذبیح الله مجاهد، یکی از سخنگویان ادارهٔ طالبان در نخستین کنفرانس خبری‌اش در ماه اگست سال گذشته تعهد کرد که این گروه کشت و قاچاق مواد مخدر را محدود خواهد کرد، اما ادارهٔ‌ سرپرست طالبان تا اکنون قانون مشخصی را در راستای مبارزه با قاچاق و فروش مواد مخدر ارایه نکرده است.

XS
SM
MD
LG