لینک های دسترسی

Breaking News

ظرفیت شفاخانهٔ صدبستر تدوای معتادان بلخ افزایش یافته است—مقام ها


 شفاخانهٔ ۱۰۰ بستر تداوی معتادان مواد مخدر بلخ گفته است که اگر منابع در اختیار این شفاخانه قرار بگیرد، در یک زمان بیش از ۱۰۰ معتاد را تداوی خواهند کرد
شفاخانهٔ ۱۰۰ بستر تداوی معتادان مواد مخدر بلخ گفته است که اگر منابع در اختیار این شفاخانه قرار بگیرد، در یک زمان بیش از ۱۰۰ معتاد را تداوی خواهند کرد

مسوولان شفاخانهٔ صدبستر تدوای معتادن ولایت بلخ می‌گویند که با توجه شماری از نهادهای مسوول و همکاری ریاست صحت عامهٔ این ولایت، ظرفیت این شفاخانه برای مراقبت از معتادان افزایش پیدا کرده است.

عبدالغفار خوشی‌وال، رییس شفاخانه صد بستر تدوای معتادن در مصاحبه ای با صدای امریکا گفت که در حال حاضر ۴۰ معتاد به مواد مخدر در این شفاخانه مراقبت می‌شود.

قبل بر این،‌آقای خوشی‌وال ماه گذشته به صدای امریکا گفته بود که در نتیجهٔ تحولات سیاسی در افغانستان، عدم دریافت بودجهٔ لازم و کاهش همکاری نهادهای خارجی این شفاخانه برای تدوای و مراقبت از معتادان به مشکل مواجه شده بود و در آن زمان فقط ۳۰ معتاد به مواد مخدر را داخل بستر داشت.

آقای خوشی‌وال با اشاره به اینکه نشر گزارش صدای امریکا در ماه قبل موجب شده تا نهادهای مسوول توجه بیشتری کنند، اضافه کرد که این همکاری‌ها موجب شده تا اکنون ۴۰ مریض در این شفاخانه بستری شده و به آنان رسیدگی شود.

او‌ افزود که بخش اندکی از غذای معتادان از سوی خانواده‌های معتادان مواد مخدر فراهم می شود و بخش اعظم آن از سوی شفاخانه در همکاری با ریاست صحت عامه ولایت بلخ صورت تهیه می شود.

شماری از معتادان مواد مخدر در افغانستان
شماری از معتادان مواد مخدر در افغانستان

آقای خوشی‌وال به صدای امریکا گفت که توجه لازم صورت بگیرد این شفاخانه ظرفیت مراقبت و تدوای بیش از صد بیمار معتاد را در یک زمان خواهد داشت.

عبدالسلام حنفی، معاون رییس الوزرای حکومت طالبان، اخیراََ گفت که حدود پنج میلیون نفر در افغانستان به مواد مخدر معتاد استند که از جمله یک میلیون آنان را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

اخیراً وزارت داخلهٔ طالبان کمپاینی را برای معالجه معتادان در کابل و شماری از ولایات افغانستان راه اندازی کرده است. این وزارت در ماه نومبر گفته بود که هزاران معتاد را جهت معالجه به مراکز درمانی در کابل منتقل کرده است.

XS
SM
MD
LG