لینک های دسترسی

Breaking News

جمع‌آوری معتادان از شهر فیض‌آباد بدخشان توسط نیروهای امنیتی گروه طالبان


پس از افزایش نگرانی‌های امنیتی و روانی باشندگان شهر فیض آباد،‌ مرکز ولایت بدخشان، از بود و باش معتادان در داخل این شهر، نیروهای امنیتی گروه طالبان معتادان را از این شهر جمع آوری کرده است.

باشندگان شهر فیض آباد می‌گویند که بیشتر سرقت ها و دزدی های اموال از سوی معتادان صورت می گرفت، اما اکنون با جمع‌آوری معتادن، این نگرانی رفع شده است.

محمد قاسم، باشنده شهر فیض آباد، در گفتگو با صدای امریکا نبود معتادان را دلیلی برای برگشت آرامش در شهر دانسته و افزود: " فعلا ۷۰ الی ۸۰ فیصد [معتادان] فعلاََ کم شده اند. زیر پل بسیار زیاد بودند، اما حال نیستند."

نورالحق، یکی دیگر از باشندگان شهر فیض‌آباد، به صدای امریکا گفت: "ما حداقل روزانه ۷۰ الی ۸۰ پودری را می‌دیدیم که گشت و گذار میکردند. در ضمن بعضی از زنها هم بود در میان آنها. قسمیکه ما میبینم حالی تقریباً حضورشان صفر شده است.

معتادان از سطح شهر جمع شده‌اند، اما از سرنوشت این معتادان هیچ اطلاعی در دست نیست که آنان به کجا انتقال یافته اند.

اکثریت افراد معتاد در داخل شهرها، تفریحگاه‌ها و کنار جاده‌ها شب و روز خود را سپری می کردند، آنچه که باعث شکایت و نگرانی مردم شده بود و به باور آنان حضور معتادان در امکان عامه بر میزان گشت و گذار گردشگران نیز تاثیر منفی گذاشته است.

هرچند آمار دقیق مبتلایان به مواد مخدر در ولایت بدخشان روشن نیست، اما آمارهای غیر رسمی نشان می‌دهد که میان ۳۵ هزار تا ۴۰ هزار معتاد در این ولایت وجود دارند.

XS
SM
MD
LG