لینک های دسترسی

Breaking News

فعالیت شفاخانهٔ ۴۰ بستر تدوای معتادان مواد مخدر در ولایت تخار متوقف شد


تدوای شفاخانه ۴۰ بستر معتادان
تدوای شفاخانه ۴۰ بستر معتادان

فعالیت شفاخانهٔ ۴۰ بستر تداوی معتادان مواد مخدر در ولایت تخار به دلیل نبود بودجهٔ کافی متوقف شده و در حال حاضر هیچ معتادی در آن تداوی نمی‌شود.

عبدالبصیر، مدیر مبارزه با مواد مخدر قومندانی امنیه ولایت تخار، به صدای امریکا گفت که علت بسته شدن مرکز تداوی معتادان در این ولایت نبود بودجه است که به گفته او، اگر فعالیت های این شفاخانه از سر گرفته نشود، آمار مصرف کنندگان مواد مخدر در ولایت تخار افزایش خواهد یافت.

مدیر مبارزه با مواد مخدر گفت که پس از سقوط حکومت پیشین و روی کار آمدن حکومت طالبان این مرکز تداوی معتادان بسته شده است.

آقای عبدالبصیر گفت: "دو مشکل بود. یک مشکل این بود که داکتران دیگر وجود نداشتند. مشکل دوم مواد ارتزاقی که به معتادین می‌رسید، وجود نداشت. کدام موسسه خیریه هم که قبلاً به این مرکز کمک می‌کرد، هم در ساحه نبود. تقریباً شش ماه است که کلینیک بسته است."

این شفاخانه ۴۰ بستر یگانه مرکز برای تداوی افراد مبتلا به مواد مخدر در ولایت تخار بود.

به گفتهٔ عبدالبصیر، اکنون داکتران به توصیه و بیان اضرار مواد مخدر برای معتادان آنهم در صحن حویلی شفاخانه بسنده کرده‌ اند.

با بسته شدن این مرکز صحی، شمار زیادی از معتادان که قصد داشتند پروسهٔ درمان خود را آغاز کنند نیز بی‌سرنوشت شده اند. اما مسوولان در تخار از تلاش‌ها برای تداوی آنان توسط تاجران تخار و همچنان انتقال آنان به شفاخانه معتادان ولایت بلخ اطمینان می‌دهند.

قطع کمک های جامعه بین المللی به افغانستان،شفاخانه های ترک اعتیاد را نیز متاثر ساخته است.

بر بنیاد آمار وزارت صحت افغانستان، از جمله ۸۸ شفاخانه تداوی معتادان نیمی از آن در حال حاضر به دلیل نبود امکانات و بودجه بسته شده اند.

XS
SM
MD
LG