لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا برای جلوگیری از اعمال تروریستی و قاچاق بحری جایزهٔ ۱۰۰هزار دالری اعلام کرد 


قوماندانی مرکزی نیروهای بحری ایالات متحده می‌گوید به معلوماتی که سبب حمایت از عملیات‌های مبارزه با تروریزم یا جلوگیری از قاچاق تسلیحات یا مواد مخدر در آب‌های شرق میانه شود، تا ۱۰۰هزار دالر جایزه می‌دهد.

این قوماندانی گفته است که معلومات دهندگان همچنان می‌توانند در مقابل معلوماتی که به کشف و توقیف قاچاق شود، جایزه‌های غیر پولی مانند قایق، موتر، مواد غذایی یا سایر تجهیزات را دریافت کنند.

شهروندان امریکا واجد شرایط دریافت این جوایز نیستند.

این قوماندانی گفته است که معلومات دریافت شده ترجمه شده و سپس ارزیابی و تایید می‌شود و اگر معلومات ارایه شده معتبر شناخته شود و بر اساس آن اقدام صورت گیرد، این قوماندانی پس از تجدید معلومات، به فرد معلومات دهنده روند پرداخت مستقیم جایزه را تنظیم می‌کند.

معلومات واجد شرایط جایزه

قوماندانی مرکزی نیروهای بحری ایالات متحده گفته است که معلومات یا معاونت غیر مهلک که در عملیات‌های مبارزه با تروریزم کمک کند یا سبب شود که نیروهای بحری امریکایی بار‌های غیرقانونی مانند تسلیحات و مواد مخدر را ضبط کند، واجد شرایط جایزه پنداشته می‌شود.

اقداماتی که برای تمویل تروریزم در آن پول جمع آوری می‌شود، به شمول قاچاق، طیاره‌های بدون سرنشین، یافتن پرزه جات یا وسایل کمپیوتری، ذخایر سلاح، مواد انفجاری یا تسلیحات کیمیایی نیز از مسایلی اند که معلومات در مورد آن به دریافت جایزه منتج شده می‌تواند.

این قوماندانی همچنان گفته است در مقابل معلومات در مورد افراد یا سازمان‌هایی که در پی انجام اعمال تروریستی علیه شهروندان یا ملکیت‌های امریکایی باشند و یا هم معلومات در مورد افراد و سازمان‌هایی که مسوول اعمال انجام شدهٔ تروریستی اند، جایزه می‌دهد.

معلوماتی که سبب حفظ سلامتی نیروهای امریکایی شود، به شمول معلوماتی که در جلوگیری از اعمال تروریستی کمک کند، معلومات در مورد حملات انفرادی و عملیات‌های گروه‌های تروریستی و چگونگی کسب، استفاده و انتقال وجوه مالی توسط این سازمان‌ها نیز واجد شرایط جایزه پنداشته می‌شود.

قوماندانی مرکزی نیروهای بحری ایالات متحده گفته است که اندازهٔ جایزه وابسته به چگونگی و اهمیت معلومات است.

این قوماندانی از کشور خاصی نام نبرده، اما گفته است که معلومات ارایه شده به زبان‌های دری، پشتو، فارسی، عربی و انگلیسی ترجمه می‌شود.

قوای بحری ایالات متحده به تاریخ ۲۲ دسمبر سال گذشته اعلام کرد که محموله اسلحۀ غیرقانونی را که شامل حدود ۱۴۰۰ کلاشنیکوف و ۲۲۶ هزار مرمی این سلاح است، از یک کشتی ماهیگیری بدون بیرق در شمال بحیرهٔ عرب ضبط کرد.

پس از آن، ملل متحد گفت که یافته‌های این سازمان نشان می‌دهد که این تسلیحات از بندر جاسک ایران به مقصد یمن فرستاده شده بود.

روزنامهٔ وال‌ستریت ژورنال به نقل از یک گزارش محرم هیات متخصصین امور یمن در شورای امنیت ملل متحد نوشته است که برای قاچاق تسلیحات روسی، ایرانی و چینی از قایق‌ها و ترانسپورت زمینی استفاده شده است.

به دنبال آن، وزارت خارجهٔ ایالات متحده گفت که ایران با فرستادن سلاح به گروه‌‌های شورشی در سراسر منطقه،‌ امنیت جهان را تهدید می‌کند و واشنگتن به مبارزه با این تهدید، متعهد است.

بر اساس معلومات رسمی امریکا، در ماه‌های فبروری و می سال گذشته، نیروهای امریکایی از کشتی‌های مشابه، ده‌ها میزایل رهبری شدهٔ ضد تانک، هزاران اسلحهٔ تعرضی، صدها ماشیندار و راکت‌های سرشانه‌ای را ضبط کردند.

XS
SM
MD
LG