لینک های دسترسی

Breaking News

در آستانهٔ عید بیش از ۲۰۰ معتاد پس از تداوی از مراکز درمانی بلخ مرخص شدند


معتادان
معتادان

اداره محلی حکومت طالبان در ولایت بلخ می‌گوید که ۲۴۸ معتاد پس از تکمیل یک دوره تداوی یک و نیم ماهه و به مناسبت عید اضحی از مراکز ترک اعتیاد خصوصی این ولایت مرخص شدند.

جمعه خان، یک مقام ادارۀ مبارزه با مواد مخدر قوماندانی امنیهٔ حکومت طالبان در ولایت بلخ به صدای امریکا گفت که این معتادان پس از درمان به خانواده‌هایشان سپرده شدند تا روزهای عید را با آنان جشن بگیرند.

این مسوول مبارزه با مواد مخدر در ولایت بلخ گفت که آنان ضمن تلاش برای جلوگیری از کشت و خرید و فروش مواد مخدر، بر جمع آوری معتادان و بستر کردن آنان در مراکز ترک اعتیاد دولتی و خصوصی تمرکز دارند.

او به صدای امریکا گفت:" در حدود ۲۴۸ معتاد پس از سپری کردن دورهٔ معین شده و درمان، رخصت شدند. ما بر ده‌هاکمپ درمان خصوصی و دولتی نظارت و کنترول داریم. برخی از این معتادان درمان شده دو الی سه ماه در کمپ‌ها بودند و حالا با آمدن عید و تکمیل شدن معیاد رخصت می شوند."

معتادان درمان شده که هر کدام سال ها از جامعه و خانواده دور بودند حالا از برگشت به زندگی عادی شادمان اند.

محمدرضا، یک تن از معتادان درمان شده به صدای امریکا گفت: "شش سال است که از خانواده دور هستم و سبب آن نیز مواد مخدر بوده است. از مسوولان برای تدوایمان تشکر می‌کنیم."

در ولایت بلخ چهار مرکز دولتی و در حدود ۱۰ مرکز خصوصی برای ترک و درمان معتادان وجود دارد که اکنون گروه طالبان بر فعالیت آنان نظارت دارد. بخشی از هزینه تداوی معتادان در این مراکز خصوصی از سوی خانواده های معتادان پرداخت می‌شود.

XS
SM
MD
LG