لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان خدمات اپلکیشن‌های تیک‌تاک و پابجی را قطع می‌کنند 


حکومت طالبان در افغانستان به شرکت‌های مخابراتی هدایت داده است تا در این کشور خدمات اپلکیشن‌های تیک‌تاک و پابجی را قطع کنند.

خبرگزاری باختر که توسط طالبان اداره می‌شود خبر داده است که مسوولین وزارت مخابرات و تکنالوژی طالبان به روز شنبه ۱۷ سپتمبر (۲۶ سنبله) در یک نشست با مسوولین شرکت‌های مخابراتی پیشنهاد داده اند تا در مدت یک ماه خدمات اپلکیشن تیک‌تاک را قطع کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری باختر، این مسوولین همچنان از شرکت‌های مخابراتی خواسته اند تا خدمات اپلکیشن گیم پابجی را در مدت سه ماه قطع کنند.

حکومت قبلی افغانستان نیز بازی پابجی را به طور موقت در این کشور ممنوع کرده بود. در آن زمان، اداره تنظیم امور مخابراتی یا آترا گفته بود که این کشور به طور موقت این بازی را ممنوع کرده است.

حکومت طالبان در ماه اپریل سال جاری دستور قطع خدمات این دو اپلکیشن را داده بود، اما گفته شده است که به دلیل برخی از مشکلات شرکت‌های مخابراتی این دستور تا اکنون عملی نشده است.

اپلکیشن تیک‌تاک که به سرعت‌ رشد می‌کند مربوط گروه بیتی‌دانس چین است که در سراسر جهان بیش از یک میلیارد کاربر دارد. کاربران این شبکۀ اجتماعی که اکثر آن نوجوانان و جوانان اند، طیفی از ویدیوهای کوتاه و مختلف را از طریق این شبکه همرسانی کرده می‌توانند.

پابجی بازی آنلاین است که در تلیفون‌های هوشمند بازی می‌شود. در این بازی ۱۰۰بازیکن با طیاره به منطقه‌ای منتقل می‌شوند.

در این منطقه بازیکنان شروع به جمع‌آوری سلاح می‌کنند و یکدیگر را می‌کشند تا اینکه آخرین بازیکن یا گروه در بازی برنده میدان شود. یک بازیکن یا حداکثر چهار بازیکن می‌توانند با هم یک تیم تشکیل دهند.

این بازی یکی از محبوب‌ترین و پردانلودترین بازی‌های جهان است که ریکارد بیش از ۳.۲ میلیون کاربر در یک زمان را دارد.

بازی پابجی در سال ۲۰۱۷ میلادی وارد بازار شد و بر اساس گزارش صدای امریکا این بازی در اوایل ۲۰۱۹ میلادی در میان جوانان افغانستان مروج شد.

XS
SM
MD
LG