لینک های دسترسی

Breaking News

می‌خواهم درمان شوم و به آغوش خانواده‌ام برگردم- معتاد


معتاد
معتاد

خیرالله، یک تن از معتادان در ولایت تخار که به مدت چهار سال است، مواد مخدر استعمال می‌کند، از مقام‌های مسوول می‌خواهد زمینهٔ درمان برای معتادان را فراهم کند.

این جوان۲۰ ساله که باشندهٔ اصلی ولایت کندز است به صدای امریکا گفت که توسط یکی از دوستانش با چرس و استعمال آن آشنا شده است.

خیرالله که روزگاری در یکی از نانوایی‌ها در کندز مشغول کار بوده است، افزود:" یک شاگرد در نانوایی چرس می زد با همو یک دود و دو دود عملی شدم. اول چرس می زدم پشت آن تریاک و شیشه چند دود زدم."

خیرالله گفت که خانواده اش او را به دلیل استعمال مواد مخدر از خانه بیرون کرد و او ناچار شده که به شهر تالقان بیاید. او گفت که با جمع آوری مواد اضافی از زباله‌ها پول خرید مواد را پیدا می‌کند.

او به صدای امریکا گفت که مدت یک ماه توسط نیروهای طالبان بازداشت شده اما درمان نشده است و می‌خواهد پس از درمان به آغوش خانواده‌اش برگردد.

او و شماری دیگر از معتادان از نبود امکانات لازم برای درمان شکایت دارند و از مقام‌های مسوول تقاضا دارند تا زمینه ترک و درمان را برای آنان فراهم سازند.

بر بنیاد گفته های مسوولان در ولایت تخار، حدود ۸۰۰ تن معتاد در این ولایت وجود دارند. فعالیت تنها مرکز ترک اعتیاد در ولایت تخار به دلیل قطع کمک های بین المللی از چندین ماه به اینسو متوقف است؛ اما به تازگی یک نهاد کمک رسان داخلی در این ولایت شماری از معتادان را زیر درمان قرار داده است.

XS
SM
MD
LG