لینک های دسترسی

Breaking News

شوهرم مرا معتاد کرد- زن معتاد


زن معتاد
زن معتاد

لیلما، باشندۀ اصلی روستای برمزید ولسوالی بلخ ولایت بلخ که از دو سال به اینسو مواد مخدر استعمال می‌کند، مدعی است که شوهرش سبب شد تا او معتاد شود.

لیلما مادر سه فرزند است و اکنون در یکی از مراکز ترک اعتیاد زنان در ولایت بلخ زیر درمان قرار دارد. او گفت که در آغاز به تشویق شوهرش گاهگاهی استعمال می‌کرد، اما پس از مدتی معتاد شد.

لیلما افزود که ادارۀ مبارزه با مواد مخدر ولایت بلخ او را همراه با فرزندانش در بخش زنانه مرکز ترک اعتیاد بستری کرده است و شوهرش نیز در بخش مردانه زیر درمان قرار دارد.

او که امیدوار است پس از درمان بتواند کاری پیدا کند، به صدای امریکا گفت:" اگر کار و حرفه‌ای باشد که پس از درمان مصروف شویم و زندگی خود را از نو بسازیم، خوب خواهد شد."

لیلما گفت که استعمال مواد مخدر تمامی خوشی‌های زندگی را از خانوادۀ آنان گرفت. چنانکه حالا او و شوهرش در حسرت روزهایی هستند، که معتاد نبودند.

شمار زیادی از زنان معتاد، شوهران و مردان اعضای خانواده‌هایشان را مقصر دانسته و می‌گویند که مردان خانواده آنان را به استعمال مواد مخدر تشویق و یا گاهی هم مجبور کرده‌اند.

بر بنیاد گزارش فرماندهی امنیه ولایت بلخ، آنان در یک سال گذشته بیش از ۹۰۰۰ معتاد، به شمول زنان را زیر درمان قرار داده اند.

مقامات حکومت طالبان در این اواخر گفته‌اند که در حدود پنج میلیون معتاد در افغانستان وجود دارد که یک میلیون آن را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

XS
SM
MD
LG