لینک های دسترسی

Breaking News

ولیعهد عربستان برای شرکت در مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال به قطر رفت


رسانۀ دولتی عربستان سعودی گزارش داده است که محمد بن سلمان، ولیعهد آن کشور برای شرکت در مراسم افتتاحیۀ جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ صبح یکشنبه ۲۰ نومبر (۲۹ عقرب) وارد شهر دوحه، پایتخت قطر شد.

به نقل از این گزارش، وزیران انرژی، داخله، خارجه، تجارت و سرمایه‌گذاری و نیز مشاور امنیت ملی و رییس گارد ملی عربستان سعودی بن سلمان را در این سفر همراهی می‌کنند.

وزارت ورزش عربستان سعودی با نشر بیانیه‌ای گفته است که شهزاده محمد به تمام وزارت‌خانه‌ها و ادارات دولتی عربستان دستور داده است "تا هرگونه حمایت یا تسهیلات اضافی مورد نیاز قطر" را در زمینۀ میزبانی جام جهانی فوتبال فراهم کند.

در ماه جون ۲۰۱۷ درست چند روز پس از آنکه محمد بن سلمان به صفت وارث تاج و تخت عربستان سعودی معرفی شد، یکجا با امارات متحدۀ عرب، بحرین و مصر، بر قطر به خاطر ادعاهای مبنی بر حمایت از افراط‌گرایی و روابط نزدیک با ایران، تحریم وضع کرد. هرچند قطر این ادعاها را همواره رد کرده است.

اما این چهار کشور، در ماه جنوری ۲۰۲۱ در نشست شورای همکاری خلیج که عربستان سعودی میزبان آن بود، به رفع تحریم‌ها و محدودیت‌های وضع شده بر قطر توافق کردند.

محمد بن سلمان در دسمبر سال گذشته به قطر سفر کرد و ضمن دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر از ورزشگاه لوسیل که قرار است بازی نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ در آن برگزار شود، دیدن کرد.

تا حال مشخص نیست که محمد بن سلمان تا چه زمانی در قطر خواهد پایید، اما قرار است که عربستان سعودی در نخستین رقابت خود در جام جهانی روز سه شنبه به مصاف ارجنتاین برود.

وزارت گردشگری عربستان سعودی گفته است که پیش از جام جهانی هفته‌ای شش پرواز میان قطر و عربستان صورت می‌گرفت، اما قرار است در جریان جام جهانی هفتۀ ۲۴۰ پرواز میان دو کشور همسایه صورت گیرد.

همچنان عربستان سعودی برای ایجاد سهولت و جلب گردشگران و تماشاچیان جام جهانی، سهولت‌هایی را در مرزهای زمینی خود با قطر ایجاد کرده است.

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ بر خلاف جام‌های جهانی گذشته که در ماه جون برگزار می شد، به خاطر گرمی هوا در قطر، برای نخستین بار در ماه نومبر در این کشور حوزۀ خلیج برگزار می‌شود.

مسابقات جام جهانی فوتبال امروز با رقابت تیم‌های قطر و اکوادور آغاز شده و بازی نهایی این جام به تاریخ ۱۸ دسمبر برگزار خواهد شد. این نخستین بار است که جام جهانی فوتبال در یک کشور عربی حوزۀ خلیج برگزار می شود.

XS
SM
MD
LG